loading...

mp4 بلاگ

بازدید : 6
جمعه 8 ارديبهشت 1402 زمان : 12:48

شايد اين روزها به اين فکر مي کنيد که آيا مي توانيد شغل مدير فروش را در گروه خود پيشنهاد دهيد يا نه!؟ خب، مشکل اين است که در اين مرحله از امور تجاري بايد با واقعيت ها روبرو شويد و سپس با اين دانش، راه حل هاي نهايي اين راهنمايي به اين فکر کنيد که آيا واقعاً مي خواهيد مدير يک کسب و کار شويد يا خير. فروخته شود يا نه!

طي تحقيقات تعداد زيادي از مديران فروش به نتايج زير رسيديم

  • 40 درصد از مديران فروش اصلاً درد و رنج مشتريان را درک نمي کنند
  • مديران فروش نمي توانند به بيش از 83 درصد از سوالاتي که با آن روبرو هستند پاسخ دهند
  • تنها 52 درصد از مديران فروش مي توانند به افرادي که بايد به آنها بفروشند دسترسي پيدا کنند
  • تنها 46 درصد از مديران فروش معتقدند خط لوله يا خط لوله فروش آنها به درستي طراحي شده است

و غيره.

اين چند آمار که بخشي از آمارهاي ارزنده بود، به شما يادآوري مي کند که براي بدست آوردن اين شغل کمي بيشتر مراقب باشيد.

آنچه براي تبديل شدن به يک مدير فروش قوي بايد بدانيد

در ادامه اين مقاله، من در مورد 9 کاري صحبت خواهم کرد که مي توانيد انجام دهيد تا چشم انداز خود را براي تبديل شدن به يک مدير فروش باز کنيد و در اين زمينه قوي تر عمل کنيد.

اگر علاقمند به اينگونه آموزش ها هستيد به مجله تکنولوژي نيوان تک سر بزنيد!

نگران انتظارات نباشيد

وقتي مدير فروش هستيد، در واقع تيمي از فروشندگان را مديريت مي کنيد. بينش قطعا براي شما بسيار مهم است. اين گوي فال و جادو و گفتار!! نمي توان آن را انجام داد. بهتر است قالب CRM خود را به طور منظم مرور کنيد. همچنين به وضعيت کاري هر فروشنده توجه کنيد. به عنوان مدير فروش بايد گزارش هاي روزانه و کلي را تا 60 روز از هر نماينده فروش دريافت کنيد. به اين ترتيب مي توانيد پيش بيني هاي بسيار خوبي دريافت کنيد.

توجه داشته باشيد که اگر اين داده ها را در نرم افزار CRM خود وارد نکرده ايد، اکنون مي توانيد با کمک يک برگه اکسل اين کار را انجام دهيد.

معمولاً اگر افراد گروه شما منضبط باشند، همه چيز درست مي شود.

ابتدا بيشتر استخدام کنيد

يکي از نکات مهم براي کساني که مي خواهند تيم خوبي داشته باشند اين است که بايد افراد مناسب داشته باشند. يک مدير فروش خوب نيز يک سال يا حتي دو سال به آينده خود فکر مي کند. بنابراين سعي کنيد هر هفته يک روز را براي بررسي و استخدام افراد جديد در نظر بگيريد.

لازم نيست در همان روز يا اين ماه از آنها امتناع يا استخدام کنيد. قطعا داشتن يک پروفايل از افرادي که مي توانند براي شما کار کنند يک امتياز است.

هنگام برنامه ريزي براي بهبود تيم خود، به دو عنصر توجه کنيد

افراد قوي و موثر را استخدام کنيد

اهداف فروش

فروشندگان فرصت ها را کجا مي سوزانند؟

در دو مکان، فروشندگان در حال از دست دادن سهام هستند.

اولاً، در قيف فروش، پذيرندگان اوليه کافي وجود ندارد. هرچه ورودي هاي قيف بيشتر باشد، خروجي آن بيشتر مي شود.

ثانيا، صرف زمان زيادي براي مذاکره و صحبت با افرادي که در نهايت از قيف فروش خارج شدند و مشتري نشدند.

همين اتفاق ممکن است براي خود مدير فروش نيز بيفتد. وقتي مي خواهيد افراد را جذب کنيد، ابتدا بايد افراد زيادي را دعوت کنيد، اما بايد بدانيد که از آنها چه مي خواهيد و در چه زمينه اي بايد قوي باشند.

سپس، براي شناختن و بررسي آن‌ها وقت بگذاريد و آن افراد را به عنوان فروشندگان خود همراه کنيد.

به اين ترتيب قادر خواهيد بود افراد باکيفيت را در طول دوران مديريتي خود بدون صرف وقت اضافي استخدام کنيد.

يک واحد تيمي خارج از دفتر داشته باشيد

يکي از مهم ترين کارهايي که مي توانيد براي همدلي و قوي تر کردن اعضاي تيم خود انجام دهيد اين است که اين افراد را در انجمن هايي که کار نمي کنند گرد هم بياوريد.

وقتي اعضاي تيم يکديگر را نشناسند و با هم مقابله نکنند، نمي توانند به خوبي به سمت اهداف گروهي حرکت کنند. پس توجه داشته باشيد که آنها را به هم نزديکتر و همدل تر کنيد

گردش هاي آخر هفته، صبحانه و شام گروهي و غيره. من مي توانم به شما کمک کنم که اين افراد را به سطح بالاتري از فعاليت تشويق کنيد.

همچنين به خاطر داشته باشيد که اگر تيم شما بين 20 تا 30 درصد تغيير کند (مثلاً هر سال 3 نفر از تيم 10 نفره شما اضافه و حذف مي شوند)، تيم پايداري نداريد. بنابراين بايد بيشتر روي هماهنگي تيمي، ادغام و نگاه به آينده کار کنيد.

زمان خود را بهتر مديريت کنيد

شايد فکر کنيد زماني که مدير فروش شديد، ديگر مجبور نيستيد با مشترياني که در روزهاي فروش با آنها مواجه شده ايد سر و کار داشته باشيد و از طرف ديگر انگيزه دريافت مقداري پول از هر فروش را خواهيد داشت.

حالا شايد فکر کنيد که با اين حساب مي توانيد زمان بيشتري براي تفريح ??داشته باشيد، اما وقتي وارد اين عرصه مي شويد، متوجه مي شويد که در واقع گاهي اوقات حتي براي ناهار هم وقت نداريد.

در اينجا، هر مدير فروش ياد مي گيرد که بهترين کار اين است که زمان خود را به خوبي مديريت کند.

به عنوان يک مدير فروش، تعيين کنيد چه چيزي بيشترين تأثير را بر تجارت شما خواهد داشت.

بازدید : 4
چهارشنبه 6 ارديبهشت 1402 زمان : 11:18

روغن سياه دانه نوعي روغن حامل است که از دانه هاي گل Nigella sativa به روش پرس سرد استخراج مي شود.
به طور سنتي، روغن سياه دانه داراي خواص تحريک کننده، گرم کننده و تاثيرات مثبت بر بهبود خلق و خو مي باشد.

در طب سنتي سياهدانه به عنوان يک معجون مکمل با ساير گياهان دارويي در درمان اکثر بيماري ها به کار گرفته مي شود.
روغن سياه دانه بطور موضعي به منظور آبرساني، تسکين، تقويت و تغذيه پوست، رفع عفونت هاي قارچي و لکه هاي پوستي و نيز براي ترميم و بازسازي پوست استفاده مي شود و موجب صاف شدن، روشن شدن و شفاف شدن پوست خواهد شد. روغن سياه دانه همچنين در صورتي که بر روي مو اعمال شود، موجب تغذيه و تقويت مو مي شود.
روغن سياه دانه از نظر دارويي، باکتري هاي مضر را از بين مي برد، پاسخ ايمني قوي پوست را تحريک مي کند، روند بهبود پوست را تسهيل کرده و دردهاي عضلاني و درد مفاصل را نيز به بهترين شکل تسکين مي دهد.
از سوي ديگر روغن سياه دانه در صورت استنشاق، سلامت دستگاه تنفسي و هضم را تقويت و پشتيباني مي کند.

تاريخچه استفاده از روغن سياه دانه

روغن سياه دانه از دانه هاي گياه Nigella sativa گرفته مي شود که بيشتر به گل رازيانه معروف است. همچنين اين روغن با نام هاي مختلف ديگري از جمله Black Oil ،Baraka ،Fitch Oil ،Kalajira Oil و Kalonji Oil نيز شناخته مي شود.
براي بيش از 3000 سال، از دانه هاي روغني سياه دانه براي کاربردهاي آرايشي، دارويي و آشپزي مورد استفاده قرار مي گيرد. از سياه دانه به عنوان دارو گياهي، چاشني و تسکين دهنده درد و تحريکات موضعي، از جمله گزش، زخم، التهاب و بثورات پوستي استفاده مي شده است.
بر اساس منابع تاريخي، اعتقاد بر اين است که روغن سياه دانه براي اولين بار توسط آشوريان مصر باستان مورد استفاده قرار گرفته است، جايي که از آن توسط شخصيت هاي مشهور سلطنتي مانند کلئوپاترا و نفرتيتي براي مراقبت از پوست به شکل يک دارو گياهي استفاده شده است.

در هند و خاورميانه، از دانه هاي سياه دانه که داراي عطر و طعم تلخ و تندي هستند در ترکيباتي که از فلفل سياه، پودر پياز و پونه کوهي تشکيل شده اند استفاده مي شود و به عنوان ادويه و طعم دهنده در خوراک حبوبات، پخت نان، خورشت کاري و سبزيجات پخته استفاده مي شود.
در آيورودا، روغن سياه دانه عمدتاً به دليل خاصيت تحريک کنندگي، گرم کننده و تقويت کننده و همچنين به دليل اثر بخشي بر بهبود روحيه در طيف گسترده اي از کاربردها مورد استفاده قرار گرفته است.

مجله سلامتي وطب سنتي ماوراي سلامت به تفصيل به اين سبک درمان کهن پرداخته است.


در طب سنتي، از روغن سياه دانه براي درمان بي اشتهايي، بيماري هاي مقاربتي و بيماري هاي زنان استفاده مي شود. همچنين اعتقاد بر اين است که سياه دانه براي تحريک اشتها و افزايش متابوليسم و سوخت و ساز بدن، کاهش اختلالات عصبي، تعادل مزاج و تقويت هماهنگي بدن و ذهن مفيد است.
طبق سوابق تاريخي پزشکان يوناني در قرن 1 ميلادي، از سياه دانه براي تسکين دندان درد، سردرد، گرفتگي بيني و کرم روده استفاده مي شده است.
با توجه به خاصيت تقويت کنندگي روغن سياه دانه، پزشکاني مانند بقراط آن را براي بيماراني که بيماري عمومي و ضعف داشتند تجويز مي کردند. ديگر يونانيان باستان از آن براي تحريک شروع قاعدگي و افزايش توليد شير در زنان استفاده مي کردند.
در کتاب "الشفاء"، نوشته حکيم ابن سينا، سياه دانه را با توانايي هاي درماني معتبر شناخته و از آن به دليل خاصيت تقويت کنندگي، تحريک کننده و پيشگيري کننده تقدير کرده است. در اين کتاب از سياه دانه به عنوان تقويت کننده انرژي و کاهش ضعف، خستگي، غم و احساس دلسردي صحبت شده است. علاوه بر اين، وي کاربرد درماني سياه دانه را براي رفع و تسکين علائم سرماخوردگي، تب، سردرد، تحريکات موضعي، زخم ها، اختلالات پوستي، دندان درد و کرم روده و انگل تأييد کرده است.

خواص روغن سياه دانه

ترکيبات شيميايي روغن سياه دانه شامل اسيد پالميتيک، اسيد استئاريک، اسيد اولئيک و اسيد لينولئيک هستند و از ترکيبات اصلي اين روغن محسوب مي شوند.

اسيد پالمتيک به دليل داشتن خواص زير مشهور است:

خاصيت نرم کنندگي
نرم کردن مو ها بدون ايجاد چربي اضافه و احساس سنگيني و چسبندگي
متداول ترين اسيد چرب اشباع مي باشد.

اسيد استئاريک به دليل داشتن خواص زير شناخته مي شود:

داراي خواص پاک کنندگي است که باعث از بين رفتن آلودگي، عرق و سبوم اضافي از پوست و مو مي شود.
يک ماده امولسيون کننده ايده آل براي اتصال آب و روغن است.
به افزايش ماندگاري محصولات مراقبت از پوست و مو کمک مي کند.
بدون کاهش درخشش و احساس سنگيني، موها را از آسيب هاي خارجي محافظت مي کند.
پوست را نرم مي کند.

اسيدهاي اولئيک (امگا 9) داراي خواص زير است:

لطافت، رطوبت و درخشندگي پوست و مو را حفظ مي کند.
رشد موهاي ضخيم تر و قويتر را تحريک مي کند.
چين و چروک هاي زودرس و خطوط ريز را کاهش مي دهد.
شوره سر را از بين برده و رشد مو را تسريع ميکند.
از پوست و مو محافظت مي کند.
خواص آنتي اکسيداني قوي دارد.
از التهاب و درد مفاصل جلوگيري مي کند.

اسيدهاي لينولئيک (امگا 6) داراي خواص زير است:

موها را شاداب کرده و رشد آنها را تقويت مي کند.
بهبود زخم را تسريع مي بخشد.
در فرمولاسيون صابون ها و روغن هاي سريع خشک شونده يک امولسيون کننده موثر است.
خواص ضد التهابي دارد.
تسکين جوش و آکنه
حفظ رطوبت در پوست و مو
وجود آن در روغن هاي گياهي موجب مناسب بودن آن روغن براي پوست هاي چرب و مستعد آکنه مي شود.
افزايش لطافت و خاصيت ارتجاعي پوست براي جلوگيري از پيري زودرس

بازدید : 7
چهارشنبه 9 آذر 1401 زمان : 13:53

ماسک ورقه اي چيست؟

ماسک ورقه اي چيست؟ چرا بايد از آن استفاده شود؟ استفاده از ماسک هاي ورقه راهي براي تسکين دادن به التيام پوست و حس لذت بخش به استفاده کننده است، به همين خاطر محبوبيت خيلي خوبي ميان خانم ها دارد.

در اين نوع ماسک ها، از نوعي پارچه شبيه به حالت صورت استفاده شده که قسمت هاي مربوط به چشم، بيني و دهان خالي هستند و يک مايع مغذي و اسانسي نيز دارد.

اين پارچه همانند يک مانع عمل نموده و از خارج شدن مواد مغذي جلوگيري ميکند که باعث تاثيرگذاري حداکثري از ماسک برروي صورت ميشود. زمانيکه قصد استفاده از اين نوع ماسک ها را داريد، بايد از نوع پوست خود آگاه باشيد و براساس آن ماسک مدنظر را انتخاب نماييد.

a6_l9zd.jpg

مواد تشکيل دهنده ماسک ورقه اي چيست؟

موارد تشکيل دهنده ماسک هاي ورقه اي همانند محتويات سرم ها ميباشد و از جنس پنبه يا شبه پنبه ساخته شده اند که داراي موارد سرم ها نيز هستند. اينجور ماسک ها مثل ماسک هاي ديگر چرب يا روغني نبوده و نيازي به تميزکردن ندارند.

طراحي ماسک ورقه اي به گونه اي است که تمام پستي و بلندي هاي صورت و حتي خطوطي که وجود دارند را پوشش داده و ميتواند به خوبي روي صورت بنشيند.

آشنايي با انواع ماسک هاي ورقه اي موجود

براي اينکه بتوانيد يک انتخاب درست در ماسک ورقه اي داشته باشيد بايد به چند نکته مهم و ضروري توجه کنيد:

انتخاب ماسک با ترکيبات طبيعي

براي انتخاب يک ماسک مناسب، بهتر است تا به ترکيبات آن نيز توجه کنيد، موارد طبيعي براي هرنوع پوست ميتواند مفيد و اثرگذار باشد. در انتخاب ماسک به ارگانيک بودن آن که عصاره کيوي يا آلوئه ورا دارد توجه خاص کنيد.

ماسک هايي که رنگ مصنوعي، پارابن يا روغن معدني دارند ميتواند به پوست شما آسيب برساند پس در استفاده از آنها پرهيز کرده و تا ميتوانيد از آنها استفاده نکنيد.

گياه آلوئه ورا خاصيت پاکسازي و مرطوب کنندگي دارد که ميتواني جاي زخم هاي روي صورت را التيام داده، آکنه را کم کرده و از پيرشدن صورت به خوبي جلوگيري کند. ميوه کيوي پوست را صاف و سفت ميکند پس اگر دنبال صاف شدن صورت خود هستيد اين نوع ماسک ميتواند بسيار مفيد باشد.

برطرف کردن آکنه با ماسک حلزون

افراديکه آکنه دارند استفاده از ماسک حلزون ميتواند بسيار کمک کننده باشد، چراکه کمک به آبرساني پوست کرده و به پوست هاي آسيب ديده کمک ميکند. اگر پوستتان بازشده، ماسک ورقه اي باکيفيت ژلي به مراتب تاثيرخيلي بهتري ميتواند بگذارد، لازم به ذکر است که ماسک حلزون ميتواند براي پوست هاي معمولي گزينه بسيار مناسبي باشد.

ماسک هاي آبرسان، يک گزينه مناسب براي پوست هاي مختلط

اگر جزو افرادي هستيد که روي بيني و پيشاني چرب هست اما ساير قسمت هاي صورتتان خشک هست، بايد از ماسک آبرسان و پاک کننده استفاده کنيد. توصيه ميشود تا اين نوع ماسک ها از ماده هاي طبيعي مثل خزه هاي دريايي تشکيل شده باشد تا همزمان به سم زدايي و مربوط کردن پوست کمک کند.

ماسک ژلي شفاف؛ يک تسکين دهنده درجه يک براي پوست

اين ماسک با مرطوب کردن قسمت هايي از پوست که ملتهب شده، باعث تسکين آن ميشود، بعد از استفاده هم پوست حالت نرم و مرطوب خود را پيدا ميکند. کسانيکه اگزما داشته باشند، اين ماسک براي کاهش درد و برطرف نمودن آن خيلي کمک ميکند.

ماسک ماست مناسب براي پوست هاي چرب

استفاده از ماسک ماست باعث ميشود تا روزنه هاي باز کمتر شده و توليد چربي پوست تحت کنترل باشد. به علاوه ماست مثل يک لايه بردار حرفه اي عمل کرده و ميتواند به خوبي منافذ پوستي را تميز کند.

التيام پوست هاي خشک با مرطوب کردن

موارد مرطوب کننده باعث ميشود تا آبرساني بهتري به پوست شده و خطوط پوستي را کاهش ميدهد. وجود مرطوب کننده هايي مثل هيالورونيک اسيد، بوتيلين گليکول و گليسيرين در ماسک ورقه اي ميتواند از پوسته پوسته شدن پوست به صورت جدي جلوگيري کند.

استفاده از ماسک هاي ورقه اي چه خاصيتي دارد؟

استفاده از ماسک هاي ورقه اي باعث ميشود تا چين و چروک هاي سطحي پوست که براثر خشکي به وجود آمده به خوبي رفع شده و التهابات را نيز ازبين ميبرد و باعث ميشود تا پوست هاي خسته، تازه شده و به درخشندگي آنها اضافه شود.

استفاده از ماسک هاي ورقه اي ميتواند به مرطوب شدن و برّاق کردن پوست کمک ويژه اي بکند. البته استفاده روزانه از آنها بسيار بهتر است اما به خاطر گران بودن، هرکس نميتواند از آن استفاده کند.

البته به اين نکته هم بايد توجه کرد که ترکيب ماسک ها، نتيجه بهتري ميدهد؛ مثلا اگر بخواهيد ميزان رطوبت رساني ماسک را بالا ببريد، ميتوان قبل از اولين استفاده، ابتدا لايه برداري کرده و سلول هاي مرده پوست را از بين ببريد تا قدرت جذب رطوبت بيشتر بشود و يا براي اولين بار از ماسک رس و سپس از ماسک ورقه اي استفاده کرد. اينکار زياد جاگير نبوده و نيازي هم به تميزکردن ندارد پس ميتوانيد بعد از استفاده صورت خود را به راحتي شستشو دهيد.

چه زماني ماسک ورقه اي بهترين تاثير خود را ميگذارد؟

قبل از هرکاري بايد اول صورت خود را بشوييد، بايد بدانيد که استفاده از ماسک هاي حاوي سرم روي پوست هاي کثيف يک کار اشتباه است. در صورتيکه پوست صورت کثيف است، استفاده از اين ماسک نميتواند مفيد باشد.

لازم به ذکر است که ماسک را نبايد بيش از 20دقيقه روي صورت گذاشت، چراکه اينکار سبب آسيب ديدن پوست ميشود. هرموقع قصد استفاده از ماسک را داريد، لازم است تا براساس دستورالعمل، کمتر از 20دقيقه ماسک را از روي صورت برداريد.

هيچگاه بعد از اينکه ماسک را برداشتيد، صورت خودتان را نشوييد بلکه با سرم باقيمانده به آرامي صورت خودتان را ماساژ بهديد تا سرم جذب پوست شود.

اسکين بازار؛ بازار انواع ماسک هاي ورقه اي باکيفيت

براي خريد ماسک ورقه اي با کيفيت بالا ميتوانيد از سايت اسکين بازار استفاده کنيد. فروشگاه اينترنتي اسکين بازار يک مرجع تخصصي زيبايي براي بانوان ايراني است که هدف اصلي ما تشويق بانوان به مراقبت از زيبايي خود است. تنها کافيست تا به سايت اسکين بازار مراجعه کرده و محصولات متنوع ما را مشاهده کنيد، تيم ما سعي کرده تا بهترين محصولات را با بهترين کيفيت و بهترين قيمت در اختيار مصرف کنندگان در سراسر ايران عزيز قرار بدهد

بازدید : 10
سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 زمان : 9:41

اصول نگهداري از بونساي در منزل

بونساي گياه حساسي است و به مراقبت و توجه بسياري نياز دارد. اگر به نگهداري از بونساي در منزل علاقه‌مند هستيد، در اين مطلب اصول اينکار را مي‌آموزيد.

بونساي يک اثر هنري زنده

استفاده از بونساي در طراحي فضاي سبز داخلي به فضا روح و اصالت مي‌دهد. اينکه بونساي از کجا آمده و چگونه پايش به خانه‌هاي ما باز شده را بايد در قرن 14 ميلادي و در ژاپن جستجو کرد. بونساي در لغت به معناي "کاشته شده در ظرف" است. در گذشته به دليل وقت‌گير و زمان‌بر بودن پرورش بونساي تنها قشر مرفه جامعه به آن دسترسي داشتند. اما امروز خوشبختانه همه مي‌توانند اين هنر درختکاري را ياد بگيرند. امروز حتي خريد بونساي هم کار بسيار راحتي است. کافي است يک فروشگاه آنلاين گل و گياه پيدا کنيد و يا به نزديک‌ترين باغ گل سري بزنيد. در آن صورت مي‌توانيد بونساي موردعلاقه خود را خريداري کنيد.

مهم‌تر از داشتن يک بونساي، خوب نگه‌داشتن آن است. پيش‌آمده که يک بونساي بسيار سرحال و شاداب را به دست مشتري داديم. اما در کمتر از يک هفته گياه دچار ريزش برگ شديد و يا زردي برگ شده. به دليل حساسيت بالاي بونساي، پيش از خريد بايد انواع بونساي را به‌خوبي بشناسيد. بعد باتوجه به شرايط محل نگه‍داري از بونساي بهترين گزينه را انتخاب کنيد. براي نگهداري از بونساي بايد وقت کافي اختصاص دهيد تا يک درختچه مينياتوري هميشه سرزنده داشته باشيد. در ادامه درباره اصول نگهداري از بونساي بيشتر صحبت خواهيم کرد.

m5_qnea.jpg

روش صحيح آبياري براي نگهداري از بونساي

يکي از نکات مهم در نگهداري از بونساي شيوه صحيح آبياري آن است. براي داشتن درختچه بونساي شاداب، اجازه ندهيد گياهتان تشنگي بکشد. ميزان دقيق آبياري بونساي وابسته به نوع آن، جنس خاک، شرايط محيط و ... است. بهترين يادآور براي اينکه بدانيد زمان آبياري بونساي رسيده يا نه بررسي خشکي خاک گلدان آن است. با يک چوب خاک رويي را کنار بزنيد. اگر اثري از رطوبت نبود يعني بونساي شما کم‌کم تشنه شده و به آبياري نياز دارد.

براي برخي سؤال است که در چه ساعتي از روز بهتر است به بونساي خود آب دهند؟ زياد درگير چنين مسائلي نشويد چون براي درختچه بونساي شما تفاوت چنداني ندارد. همين‌که تعادل دمايي آب را رعايت کنيد و به‌موقع آبياري را انجام دهيد کفايت مي‌کند. براي آبياري بونساي به يکي از دو روش زير عمل کنيد:

  • روش اول: آبي را که از قبل کنار گذاشتيد را کم‌کم در گلدان بونساي بريزيد و مواظب باشد خاک را جابه‌جا نکند. آن‌قدر اين کار را انجام دهيد تا آب همه گلدان را فرابگيرد و آب اضافي از انتهاي گلدان خارج شود.
  • روش دوم: گلدان بونساي را که زمان آبياري آن فرارسيده برداشته و در يک ظرف آب قرار دهيد. اندازه ظرف به‌گونه‌اي باشد که آب تا لبه گلدان برسد اما با سطح خاک تماس پيدا نکند. با اينکار گلدان از سوراخ‌هاي زيري شروع به جذب آب مي‌کند. اگر حباب‌هاي ريزي روي سطح آب مي‌بينيد يعني همه‌چيز درست پيش مي‌رود. تا زماني که حباب‌ها محو شوند گلدان را در ظرف آب نگه‌داريد.

نور مناسب براي نگهداري از بونساي

نياز نوري در انواع بونساي باهم تفاوت دارد. پيش از خريد بونساي توجه کنيد که گونه موردنظر شما چه اندازه نور احتياج دارد. بعضي انواع بونساي مخصوص فضاي باز هستند و با نور کامل آفتاب خو گرفته‌اند مانند:

  • بونساي کاج
  • بونساي سرو خزنده (جوني پروس)

گونه‌هاي ديگري از بونساي را مي‌توان يافت که هواي آزاد دوست دارند اما با نور مستقيم ميانه‌اي ندارند. اين گونه‌هاي بونساي را مي‌توانيد در فضاي باز اما در سايه يا در معرض نور غيرمستقيم آفتاب قرار دهيد. معمولاً گوشه تراس يا بالکن هم فضاي خوبي براي نگهداري از بونساي نيمه سايه دوست است. خصوصاً اگر قصد ايجاد يک تراس سبز پر از گل و گياه داريد، استفاده از بونساي را فراموش نکنيد. در درختچه‌هاي زير، قرار گرفتن در هواي آزاد با نور غيرمستقيم رشد گياه و ضخامت شاخه را تقويت مي‌کند.

  • بونساي افرا ژاپني
  • بونساي آزاليا

در پرورش و نگهداري از بونساي، تأثير نور را دست‌کم نگيريد. نور کمتر از نياز گياه، باعث مي‌شود گياه خود را به سمت بالا بکشد. ساقه‌هاي نازک و شکننده و رنگ بي‌روح برگ‌ها از عواقب کم نوري گياه بونساي خواهد بود. همچنين توصيه مي‌شود، هرچند وقت يک‌بار گلدان بونساي را بچرخانيد تا همه بخش‌هاي گياه به‌طور موازي رشد کنند.

رطوبت مناسب براي نگهداري از بونساي

همان‌طور که اشاره کرديم انواع بونساي با عادات و اصول نگهداري متفاوت وجود دارند. اما مي‌توان گفت که شرايط ايدئال براي تعداد زيادي از انواع بونساي، آب‌وهواي گرم و مرطوب است. حفظ رطوبت محيط براي گونه‌هاي رطوبت دوست حياتي است. اگر نمي‌خواهيد گياه بونساي شما يک‌شبه دچار خشکي و مرگ شود، اين موضوع را دست‌کم نگيريد. براي حفظ رطوبت بونساي مي‌توانيد از جزيره استفاده کنيد.

ايجاد جزيره مصنوعي يک روش عالي براي تأمين رطوبت گياه بونساي است. اگر در منطقه آب‌وهوايي خشکي زندگي مي‌کنيد و علاقه به خريد بونساي داريد براي بونساي خود جزيره بسازيد. ايجاد جزيره به شما امکان نگه‌داري از انواع بونساي در منزل را مي‌دهد. براي ساخت جزيره، يک سيني گود برداشته و با ريگ و سنگ کوچک کف آن را بپوشانيد. سيني را با آب پر کنيد و گلدان بونساي را روي آن مستقر کنيد. بخار شدن تدريجي آب باعث ايجاد محيطي مرطوب در اطراف گلدان بونساي شما مي‌شود. فراموش نکنيد قبل از خريد بونساي درباره نياز رطوبتي آن تحقيق کنيد. ايجاد جزيره خصوصاً در فصل زمستان که رطوبت هوا کاهش ميابد بسيار کارگشا خواهد بود.

خاک مناسب در نگهداري از بونساي

گفتيم که بونساي گياه بسيار حساسي است و کوچک‌ترين اهمال‌کاري در نگهداري از بونساي باعث از دست دادن آن مي‌شود. اگر به افزايش طول عمر گياه بونساي خود علاقه داريد در اولين قدم بستر رشد مناسبي براي آن تهيه کنيد. انتخاب خاک مخصوص بونساي بايد بر اساس گونه و خانواده آن انجام شود. مي‌توان ادعا کرد هر دسته از انواع بونساي به خاک و کود متفاوتي نياز دارد. پس هنگام خريد بونساي از فروشنده مشورت بگيريد. خاک مخصوص بونساي بايد شرايط زير را داشته باشد:

  1. بتواند ميزان آب موردنياز بونساي را در خود حفظ کند
  2. زهکشي مناسبي داشته باشد و آب اضافي را به‌سرعت دفع کند
  3. امکان تغذيه گياه با مواد معدني موردنياز را داشته باشد
  4. اکسيژن‌رساني به گياه را به‌خوبي انجام دهد

کود مناسب در نگهداري از بونساي

اينکه آيا گلدان بونساي شما به کود نياز دارد يا خير سؤال صحيحي نيست. اگر مواد معدني موردنياز بونساي به‌موقع تأمين شود، گياه به‌اندازه کافي شادابي خواهد داشت. اما معمولاً مدتي پس از خريد گلدان بونساي به دليل آبياري مکرر مواد معدني خاک از دست مي‌رود. ازآنجاکه خاک گلدان بونساي بسيار سبک است، مواد معدني موردنياز گياه سخت به ريشه مي‌رسند. در اين شرايط گياه دچار فقر غذايي مي‌شود که با کود دهي يا تعويض خاک مي‌توان آن را جبران کرد.

در کود دهي بونساي به فصل رشد گياه توجه داشته باشيد. معمولاً در انواع بونساي فصول رشد متفاوت است. در غالب موارد بهار تا پاييز زمان مناسبي براي دادن کود بونساي محسوب مي‌شود.

روش صحيح هرس کردن در نگهداري از بونساي

يکي از مهم‌ترين اصول نگهداري از بونساي شيوه هرس کردن برگ‌ها و شاخه‌هاي آن است. اگر خود به پرورش بونساي مشغوليد اهميت اين موضوع را به‌خوبي درک مي‌کنيد. اگر هم خريد بونساي انجام داده‌ايد يا قصد خريد آن را داريد، به دنيست اصول هرس درختچه بونساي را ياد بگيريد. بعد از مدتي از خريد بونساي به دليل رشد گياه ممکن است ظاهر آن دچار به‌هم‌ريختگي شود. اگر ندانيد چگونه هرس گياه را انجام دهيد به دردسر بزرگي مي‌افتيد.

هرس کردن خصوصاً در درختچه بونساي فرآيند بسيار لذت‌بخش و آرامش بخشي دارد. ما عمل هرس بونساي را براي حفظ زيبايي درختچه در زمان رشد انجام مي‌دهيم. حتماً شنيده‌ايد که هرس برگ درختان باعث تشويق آن‌ها به رشد بيشتر مي‌شود. اين درباره بونساي نيز کاملاً صحيح است.

اين‌که به يک گياه شکل دهيد يا شکلي که در قلب يک درختچه بونساي نهفته را بيرون بکشيد، هم نوعي از هنر است و هم يک روش تخليه روحي براي شما. براي اجراي ايده سبز خود شکي به دلتان راه ندهيد. براي هرس بونساي از قيچي مخصوص باغباني کمک بگيريد. جدا کردن شاخه‌هاي مرده و شاخه‌هايي که رشد بد يا خارج از طرح موردنظرتان دارند را در اولويت قرار دهيد. با کمک سليقه و توجه به شکل ظاهري گلدان بونساي خود، عمل هرس را انجام دهيد. درنهايت سعي کنيد از وقت گذراندن با درختچه بونساي خود حسابي لذت ببريد.

منبع: سايت خبر آزاد

بازدید : 5
يکشنبه 4 ارديبهشت 1401 زمان : 10:14

نکاتي براي نصب دوربين مداربسته در طلا فروشي

امنيت در صنف طلا فروشي بسيار حياتي و مهم است و استفاده از دوربين مداربسته امري ضروري تلقي مي گردد .

در طلا فروشي ها به دليل وجود طلا و جواهر آلات و وجه نقد ، تامين امنيت بسيار حائز اهميت است .

تامين امنيت طلافروشي با پوشش کامل همه نقاط ميسر مي گردد و بايد توجه داشته باشيد، هيچ نقطه کوري که خارج از ديد دوربين باشد نبايد وجود داشته باشد .

در طلا فروشي کدام نقاط بايد مورد پوشش دوربين مداربسته قرار گيرند ؟

?- ورودي هاي طلافروشي

?- ويترين بيروني طلا فروشي

?- گاو صندوق

?- محوطه داخل طلا فروشي

?- درب ورودي طلا فروشي

?- پيشخوان طلا فروشي

?- ترازو

دوربين مداربسته در طلا فروشي

بسيار مهم است و مي تواند يار

و کمک کار خوبي باشد به نيروي

انتظامي براي کشف سرقت و

جلوگيري از سرقت و پشتيبان

بسيار مناسبي براي حفظ سرمايه

طلا فروشان عزيز است .

معرفي دوربين و نحوه نصب صحيح دوربين براي نقاط مهم

? براي بخش ورودي طلا فروشي ها که معمولا در بيرون از مغازه است دوربين هاي دام يا بولت با رزولوشن بالا و کيفيت خوب مناسب است

? براي قسمت ويترين ، شما حتما بايد از دوربين هايي با کيفيت بالا و داراي سنسور WDR سخت افزاري استفاده کنيد. در نظر داشته باشيد حتما از برند هاي خوب استفاده گردد، زيرا به دليل استفاده از نور زرد طلا فروشي ها در صورتي که شما دوربين هاي با کيفيت بالا و يا يا سنسور WDR انتخاب نکرده باشيد روي کيفيت و رنگ بندي آن تاثير منفي فراواني خواهد داشت .

? تامين امنيت گاو صندوق اهميت دارد براي اين بحث حتما از دوربين با کيفيت مناسب استفاده شود .

? براي محوطه داخل طلا فروشي مي توان از دوربين مداربسته دام يا بولت با رزولوشن بالا استفاده کرد. در صورتي که نور زيادي در محل وجود دارد از دوربين با قابليت WDR استفاده شود . حتي المقدور زاويه دوربين ها براي نقاط مهم مانند کنار پيشخوان رو به رو باشد که چهره مشتري و ارباب رجوع مشخص باشد. اگر از دوربين و DVR ، با قابليت تشخيص چهره هم استفاده شود . مي تواند نتيجه به مراتب بهتري داشته باشد .

? براي درب ورودي شما زاويه دوربين رو به رو باشد و دوربين مورد استفاده قابليت Face Detection

تشخيص چهره داشته باشد که کمک بسزايي براي تشخيص سارقين و اتفاقات احتمالي مي تواند داشته باشد.

? براي پيشخوان طلا فروشي حتما از دوربين ، قابليت WDR و لنز زوم استفاده شود به دليل اين که اجزا و چيز هاي کوچک هم ديده شود مانند انگشتر و جواهرات کوچک و حتي المقدور اگر بتوانيد ماشين حساب و نحوه ي محاسبه را هم پوشش دهيد فوق العاده است .

? براي پوشش دادن ترازو مي توان از دوربين پين هول با رزولوشن بالا با قابليت WDR استفاده کرد تا حتي اعداد روي آن و زون را مشخص کند و هم از اجزا داخل ترازو اگر توانستيد اين دو را تفکيک کنيد و براي هر يک دوربين مجزا قرار دهيديکي براي اعدادترازو

و يکي براي سيني ترازو .

پس از نصب دوربين ها شما بايد تنظيمات دستگاه را انجام دهيد. توجه شود هيچ کدام از دوربين ها روي حالت حساس حرکت تنظيم نشوند و در صورتي که از دستگاه و دوربين هاي مداربسته اي استفاده مي کنيد که قابليت هاي هوشمند دارند مانند تشخيص چهره و … تنظيمات مربوط مورد بررسي انجام شود. براي دزدگير هم توجه مي شود حتما از سنسور پدال پايي و سنسور هاي تشخيص شکستگي استفاده گردد .

در کنار دزدگير مي توان از دستگاه مه ساز هم کمک گرفت.

دوربين مداربسته در طلا فروشي بسيار مهم است و مي تواند يار و کمک کار خوبي باشد به نيروي انتظامي براي کشف سرقت و جلوگيري از سرقت و پشتيبان بسيار مناسبي براي حفظ سرمايه طلا فروشان عزيز است .

آيا دوربين مداربسته به تنهايي کافيست؟

? توصيه مي شود دزدگير هم نصب گردد زيرا دوربين مداربسته و دزدگير مکمل يکديگر هستند و دوربين مداربسته به تنهايي کارگشا نيست چرا که دوربين مداربسته اغلب بعد از اتفاق افتادن سرقت و براي مرور کردن و بررسي آن کاربرد دارد ولي در صورت نصب دزدگير در لحظه اتفاق افتادن سرقت تا حدودي هيچ بازدارندگي هم وجود دارد ، البته در صورتي که دوربين مداربسته هم درست نصب شود امروزه دستگاه هاي DVR قابليت هايي دارند که مي توانند با اتصال به سنسور هاي تبعيد شده و يا تنظيمات خاص کارهاي شبيه دزدگير هم انجام دهند و چنين بازدارندگي هم داشته باشند .

نتيجه گيري

در طلافروشي ها سيستم هاي حفاظتي مختلف نظير دوربين مداربسته ، دزدگير اماکن و دستگاه هاي مه ساز جهت بالا بردن سطح امنيت محل بايد استفاده شود .

? دستگاه دزدگير اماکن براي پيشگيري از سرقت در زمان حضور و يا عدم حضور صاحب مغازه

? سيستم دوربين مداربسته جهت ثبت تصويري سرقت ها و زمان حضور و عدم حضور صاحب مغازه طلا فروشي

? دستگاه مه ساز جهت پيشگيري از سرقت هاي در زمان حضور صاحب مغازه و زورگيري هاي مسلحانه

همه سيستم هاي فوق مکمل يکديگر بوده و بايد جهت بالا بردن امنيت مالي و جاني در طلا فروشي ها نصب گردد .

نکته مشترک همه سيستم هاي فوق مي تواند کيفيت سيستم مورد استفاده باشد .

با توجه به حساسيت شغل طلا فروشي توصيه مي شود حتي از سيستم هاي با اصالت و برند هاي با کيفيت استفاده کنيد .

  1. بهترين دوربين مدار بسته
  2. دوربين مداربسته
  3. قيمت دوربين مداربسته
  4. خريد دوربين مداربسته

بازدید : 1
پنجشنبه 1 ارديبهشت 1401 زمان : 11:12

نرم افزار تشخيص صورت دوربين مداربسته / قابليت EIS در دوربين مداربسته

نرم افزار تشخيص چهره در سيستم هاي مداربسته در واقع بخشي از توانايي هاي برخي از نرم افزار هاي VMS هستند که در اين مطلب در مورد صحبت خواهيم کرد.

پردازش تصوير

(براي اطلاعات بيشتر به مطلب پردازش تصوير دوربين هاي مداربسته مراجعه کنيد)

پردازش تصوير شاخه اي از علم مخابرات است که در رابطه با آناليز تصاوير و درک اطلاعات آن فعاليت مي کند. تمام مکانيزم هاي هوشمند تصويري در واقع شاخه از علم پردازش تصوير به شمار مي روند، از مکانيزم هاي ساده مانند حرکت در تصوير (Motion Detection) تا مکانيزم هاي پيچيده مانند تشخيص هويت از طريق عنبيه چشم (Iris identification) بخشي از علم پردازش تصوير به شمار مي رود.

پردازش تصوير چهره

زماني که صحبت از تشخيص چهره در دوربين هاي مداربسته مي شود لايه هاي متفاوتي از نياز مد نظر قرار مي گيرد. شما بايد با توجه به نياز خود دقيقا مشخص کنيد که انتظارتان از يک دوربين تشخيص چهره کدام يک از موارد زير است. توجه داشته باشيد که افزايش انتظارات شما در چنين سيستم هايي بسيار پرهزينه خواهد بود.

  • امکان تشخيص چهره: ممکن است منظور شما از دوربين تشخيص چهره دوربيني باشد که بتوان در تصاوير ضبط شده آن صورت افراد را تشخيص داد. در اين صورت بايد با توجه به نياز خود دوربيني با لنز و روزولشن مناسب را انتخاب کنيد. براي اين کار بهتر است مطلب برد تشخيص چهره دوربين مداربسته را بخوانيد.
  • تشخيص چهره توسط دوربين: ممکن است شما نياز داشته باشيد دوربين صورت افراد را تشخيص داده و تنها از آنها عکس بگيرد. در اين صورت مکانيزم ساده اي از پردازش تصوير محل صورت افراد را تشخيص داده و از صورت عکس مي گيرد. اين تصاوير در سيستم ضبط شما ذخيره مي شوند.
  • تشخيص هويت توسط دوربين: پيچيده ترين حالت زماني خواهد بود که شما نياز داشته باشيد دوربين گذشته از تشخيص صورت، هويت صورتها را نيز تشخيص دهد. اين کار به مکانيزم پردازش تصوير نسبتا پيچيده اي نياز خواهد داشت. ميزان دقت نيز در انتخاب چنين سيستمي بسيار با اهميت است.

روش هاي تشخيص هويت صورت

روشهاي متفاوتي از پردازش تصوير براي تشخيص هويت افراد در سيستم هاي مداربسته مورد استفاده قرار ميگيرد. بعضي از اين روش ها ساده هستند اما دقت بسيار پاييني دارند. براي مثال ساده ترين روش تشخيص هويت افراد از طريق چهره اندازه گيري فاصله دو چشم افراد است. اين روش با دقتي حدود 1 به 60 افراد را تشخيص مي دهد و البته داراي نقاط ضعفي هم هست. براي مثال ممکن است نتواند يک فرد را با و بدون عينک تشخيص دهد. روش هاي پيچيده تر پردازش تصوير يک آناليز عمومي از صورت فرد را مي گيرند و در نهايت اقدام به شناسايي صورت فرد مي کنند. با اين حال توجه داشته باشيد که معمولا محدوديت هاي سيستم هاي پردازش تصوير خيلي بيشتر از چيزي است که شما در فيلم هاي سينمايي ديده ايد! پس سطح توقعات خود را پايين بياوريد.

يک سيستم تشخيص هويت صورت به چه تجهيزاتي نياز دارد؟

  • دوربين مداربسته: دوربين مداربسته بايد داراي رزولوشن تصوير بالايي باشد. هرچه رزولوشن تصوير بالاتر باشد امکان تشخيص دقيقتر چهره بيشتر خواهد شد.
  • سرور: از آنجا که تمام پردازش هاي نرم افزاري بايد در سرور انجام شود هرچه از سيستم پيچيده تري براي پردازش تصوير استفاده کنيد نياز به سرور قوي تري نيز داريد.
  • نرم افزار پردازش تصوير: نرم افزار بخش اصلي کار را انجام مي دهد. نحوه نوشته شدن نرم افزار نقش بسيار زيادي در دقت نرم افراز شما دارد پس بايد انتخاب اصلي شما در اين بخش خواهد بود.

سيستم تشخيص هويت در دوربين مداربسته چقدر هزينه دارد؟

در حال حاضر هزينه نصب چنين سيستمي با دقت قابل قبول بسيار بالاتر از آن است که بتوانيد از آن براي منزل مسکوني يا دفتر اداري خود استفاده کنيد. معمولا مشتري چنين سيستم هايي ارگان هاي امنيتي هستند که داشتن چنين قابليت براي آنها بسيار مهم و حياتي است. متاسفانه سيستم هاي حفاظت تصويري فعلي را نمي توان با فيلم هاي سينمايي مقايسه کرد.

  1. بيشتر بخوانيد: دوربين تشخيص چهره دوربين مداربسته تي وي تي انواع دوربين مداربسته دوربين هايک ويژن

قابليت EIS در دوربين مداربسته

زماني که دوربين مدار بسته را در مکان هايي شلوغ مانند خيابان و يا ساختمان هاي شلوغ نصب مي کنيد همواره در معرض تکان ها و لرزش هايي خواهد بود که ممکن است بر اثر باد، باران، عبور و مرور افراد و …ايجاد گردد. اين لرزش ها منجر به کاهش کيفيت تصاوير و ايجاد تاري در آنها مي شوند.

علاوه بر اين، هر چه کيفيت تصوير يک دوربين بالاتر و داراي زوم بيشتري نيز باشد، تاري و نويز را بيشتر نشان داده و لرزش يا تکان خوردن دوربين نيز نسبت به ميزان استفاده از قابليت زوم افزايش مي يابد. به همين دليل توليدکنندگان دوربين هايک ويژن با ابداع شيوه هاي نرم افزاري و همچنين سخت افزاري درصدد افزايش کيفيت تصاوير در شرايط فوق برآمده اند.

يکي از اين شيوه ها استفاده از چيپ تثبيت کننده الکترونيکي يا قابليت EIS است که کيفيت تصاوير را در هنگام لرزش و ارتعاش حفظ مي کند.

قابليت EIS در دوربين مداربسته

قابليت EIS در دوربين مداربسته روشي براي بهبود کيفيت تصوير با استفاده از پردازشگر الکترونيکي است. قابليت EIS در دوربين مداربسته منجر به کاهش تاري تصوير مي شود که اغلب بر اثر لرزش دوربين ايجاد مي گردد. از طريق الگوريتم هاي مختلف، دوربين قادر به تشخيص پيکسل هاي تصوير، خارج از مرز زمينه ديد استاندارد است (تصاوير گرفته شده به دليل حرکت دوربين). و با استفاده از اطلاعات موجود در اين پيکسل ها تصوير الکترونيکي مي تواند از فريمي به فريم ديگر تعويض گردد تا يک تعادل حرکتي در تصاوير دوربين ايجاد گردد.

اين روش بدين ترتيب تضمين مي کند که تصاوير حاصله واضح و بدون نويز خواهد بود. با اين وجود، در حين اين عمليات تصوير نهايي به صورت خيلي جزئي کوچکتر خواهد شد، زيرا برخي از نقاط مرزي در تصوير از بين مي روند. اين امر مي تواند منجر به کاهش کيفيت تصوير گردد، اما قابل ملاحظه نيست.

EIS در واقع يک قطعه سخت افزاري است که معادل نرم افزاري آن همان تکنولوژي DIS است که مخفف Digital Image Stabilization به معناي تثبيت کننده ديجيتالي تصوير است. اما عملکرد قابليت EIS نسبت به آن به مراتب بهتر است.

تفاوت EIS و OIS

نحوه عملکرد تثبيت کننده تصوير نوري يا OIS به اين ترتيب است که از طريق فعاليت اجزاي سازنده داخلي دوربين عمل نموده و از اين طريق با حرکات و تکان هاي وارده بر کل بدنه دوربين مقابله مي کند. دوربين لرزش ها را از طريق سنسورهاي حرکتي خود تشخيص مي دهد. سپس به طور خودکار موقعيت لنز يا در برخي موارد حسگر نور را تغيير داده و بدين ترتيب تضمين مي کند که نور همواره به سنسور دوربين برخورد کند.

اما در مقايسه، تثبيت کننده تصوير الکترونيکي يا ديجيتالي EIS راه حلي است که بر اساس تجزيه و تحليل تصاوير گرفته شده در هنگام لرزش دوربين عمل مي کند. بنابراين مي تواند به عنوان يک راه حل واکنش پذير و نه به عنوان پيشگيرانه در نظر گرفته شود.

بازدید : 8
پنجشنبه 26 اسفند 1400 زمان : 7:39

متاورس چيست؟ آشنايي با دنياي متاورس؛ انقلاب تکنولوژي

متاورس چيست ؟ سوالي که اين روزها ذهن همگان را درگير کرده است.

متاورس يک محيط مجازي آنلاين است. اين دنياي موازي مجازي، طيف وسيعي از عملکردها را نيز در خود جاي داده است.

اين دنياي مجازي از طريق هدست واقعيت مجازي، عينک‌هاي واقعيت افزوده و کنسول‌هاي بازي قابل دسترس است.

ايده متاورس

ايده متاورس براي اولين بار توسط نيل استيونسن نويسنده رمان Snow Crash در سال 1992 مطرح شد. در اين رمان متاورس يک فضاي مجازي و اينترنتي را در خود جاي داده است.

براي پاسخ به سوال متاورس چيست مي‌توان از تعريف فيسبوک کمک گرفت.

طبق گفته فيسبوک: متاورس دنيايي است که در آن مي‌توانيد با افراد ديگر که نمونه‌هاي مجازي آن‌ها هم در اين دنيا وجود دارد؛ تعامل داشته باشيد و زندگي کنيد.

متاورس چيست؟

s7_c1hz.jpg

دنياي متاورس ترکيبي از فناوري‌هاي واقعيت مجازي و واقعيت افزوده و اينترنت است.

بسياري از افراد تصور مي‌کنند متاورس شبيه مواردي است که در داستان‌هاي علمي تخيلي است. در حال حاضر هيچ کس به طور دقيق نمي‌داند که دنياي Metaverse به چه شکل خواهد بود. اما بسياري از ويژگي‌هاي اصلي آن مشخص شده است. متاورس دنيايي فيزيکي و مجازي را در بر مي‌گيرد. همچنين بر يک اقتصاد کاملا کارآمد نيز متمرکز است.

اين فناوري اين امکان را براي کاربران فراهم مي‌کند که با سهولت نسبي در مکان‌هاي مختلف آن حرکت کنند. همچنين از کالاهاي خريداري شده و آواتارهاي خود نگهداري کنند. در دنياي متاورس کاربران قادر خواهند بود با هزاران نفر ديگر، به صورت همزمان از مکاني به مکان ديگر بروند. همچنين در ادامه مي‌توانيم براي درک بهتر به بازي‌هايي مانند سيمز و سکند لايف اشاره کنيم. در اين بازي‌ها شما يک شخصيت مجازي را مي‌سازيد و کارهاي آن را کنترل مي‌کنيد. حال تفاوت اين بازي‌ها با دنياي متاورس اين است که شما يک شخصيت مجازي را نمي‌سازيد بلکه خودتان به اين دنيا ورود مي‌کنيد و يک آواتار از شما وارد اين دنيا مي‌شود.

هرکاري که در اين دنيا انجام دهيد ديگر يک کاراکتر کد نويسي شده نيست، خود شما به کمک يک هدست و عينک وارد اين دنياي مجازي خواهيد شد. در دنياي موازي مجازي تقريبا هرکاري که در دنياي واقعي انجام مي‌دهيد؛ مي‌توانيد انجام دهيد.همچنين مي‌توانيد بسياري از کارهايي که در واقعيت امکان انجام آن را نداريد؛ در دنياي متاورس بدون محدوديت انجام دهيد. به عنوان مثال مي‌توانيد ظاهر خود را به شکل مورد علاقه خودتان طراحي کنيد.

حتي مي‌توانيد با طراحي و ساز و کارهاي اعمال شده در متاروس کار کنيد و کسب درآمد کنيد. در اين دنيا مي‌توان زندگي رويايي که در واقعيت به آن نرسيديد را آن‌جا تجربه کنيد.

اهميت متاورس

حتي اگر دنياي متاورس نتواند به آينده‌اي که در سر دارد، دست يابد؛ مي‌تواند نحوه تعامل ما با دنياي ديجيتال را تحت تاثير قرار دهد. يک تجربه مجازي جمعي مي‌تواند فرصت‌هاي جديدي را براي توليدکنندگان محتوا، گيمرها و هنرمندان ايجاد کرد.

دنياي Metaverse مي‌تواند به يک صنعت تريليون دلاري تبديل شود. همچنين مي‌تواند محلي براي سرگرمي، تجارت و حتي محل کار باشد. اين فناوري به عنوان توسعه‌اي از اينترنت توصيف نمي‌شود؛ بلکه جايگزيني براي آن است که با استفاده از فناوري بلاک چين و برنامه‌هاي غيرمتمرکز ساخته مي‌شود.

مشکلات متاورس

اين دنيا براي واقعيت زيادي خوب است.

مشکلات متاورس چيست؟ اولين مشکل اين است که تعاملات انساني کم مي‌شود و مانند فيلم ماتريکس نمي‌توانيم انسان‌ها را از شخصيت‌هاي کامپيوتري تشخيص دهيم.

مشکل بعدي عدم وجود قوانين است. قرار است که يک دنياي مجازي ساخته شود که تمامي قوانين از نو نوشته شود. مهم‌تر از همه توجه به اين موضوع است که چه شرکت‌هايي با چه اهدافي در اين دنياي موازي مجازي قصد سرمايه‌گذاري دارند. متاورس پروژه‌اي نيست که يک شرکت بتواند به تنهايي آن را عملي کند. زماني که متوجه اين موضوع مي‌شويم که فيسبوک روي چنين ايده‌اي سرمايه گذاري کرده است؛ اين سوال پيش مي‌آيد که چه تضميني وجود دارد که با تبليغات بي‌شمار در اين دنيا مواجه نشويم.

متاورس هنوز يک ايده است و کلي سوال بي‌جواب دارد.

اگر به دنياي ارز ديجيتال، متاورس و NFTعلاقه‌مند هستيد پيشنهاد مي‌کنيم به وبسايت ايران متا مراجعه کنيد. در ايران متا ما اخبار روز متاورس و ارزهاي ديجيتال را مورد بررسي قرار مي‌دهيم همچنين از هيچ خبر جديدي در اين حوزه بي‌اطلاع نخواهيد ماند.

بازدید : 11
يکشنبه 1 اسفند 1400 زمان : 8:25

ويدئو وال در اتاق مانيتورينگ دوربين مداربسته

هايک ويژن در حال حاضر، با بهره گيري از آخرين تکنولوژي هاي موجود براي ثبت تصاوير ويدئويي، الگوريتم هاي پيچيده تصويري، مانيتورهاي پخش و کنترل سيستم، قادر به ارائه تجهيزاتي با ظرفيت پخش بالا مي باشد. ويدئو وال هاي هايک ويژن از تکنولوژي هاي مختلفي همچون LCD ،DLP ،PDP و LED پشتيباني مي کنند و براي استفاد در مکان هايي همچون مراکز نظارت شهري، حمل و نقل، ترافيکي، انرژي و مراکز توليدي مناسب مي باشند. صفحه نمايش هاي LCD هايک ويژن در ابعاد 46 اينچ و 55 اينچي عرضه مي شوند. علاوه بر اين، در کنار آن طيف بزرگي از ابزار ها و براکت هاي مختلف مخصوص نصب نيز شامل انواع براکت مدولار، ديواري و … ارائه مي گردد. از سويي ديگر هايک ويژن با بکارگيري تکنولوژي DLP انواع ديگري از نمايشگر هاي خود را در ابعاد 50، 60، 67 و 70 اينچي روانه بازار نموده است. براي اشنايي بيشتر در ادامه به شرح کاربرد و نحوه استفاده از اين تجهيزات مي پردازيم.

ويدئو وال (Video Wall) دوربين مداربسته چيست؟

زماني که قصد داريد يک سيستم مداربسته را براي يک محيط بسيار بزرگ مانند فرودگاه، فروشگاه، مرکز خريد، ايستگاه قطار، مترو، مراکز پليس و کنترل ترافيک و … راه اندازي نمائيد، به دليل بزرگي پروژه و تعداد دوربين هاي بالا بهتر است براي نظارت هر چه بهتر، مکاني مجزا را با عنوان اتاق مانيتورينگ در نظر بگيريد. بدين ترتيب مي توانيد تمام عمليات کنترل و نظارت را با دقت بيشتر و به صورت متمرکز در آن انجام دهيد. اما موردي که در اين اتاق از جمله عوامل مهم و کليدي است نمايشگر هايي براي مشاهده تصاوير هستند. اساسا زماني که تعداد بالايي دوربين هايک ويژن در پروژه وجود داشته باشد کنترل و نظارت بر تصاوير هرکدام از آنها نيازمند تجهيزاتي پيشرفته و قدرتمندي است تا هيچ رخدادي از قلم نيفتد.

يکي از اين تجهيزات مانيتور هاي با ابعاد بزرگي هستند که اصطلاحا ويدئو وال (Video Wall) ناميده مي شوند. اين تجهيزات مانيتورهاي ديواري بسيار بزرگي هستند که مي توانند به صورت يکجا يا تفکيک شده تصاوير ارسالي از دوربين ها را نمايش دهند. ويدئو وال در واقع مجموعه اي متشکل از چندين مانيتور و پروژکتور در ابعاد متفاوت است که مي تواند هم به صورت مجزا و هم به صورت يک واحد بزرگ عمل کند. به طور معمول اندازه تصوير در ويدئو وال ها در مقايسه با يک مانيتور معمولي بسيار بزرگتر بوده و در مقياس پيکسلي نيز تعداد پيکسل هاي بيشتري را پوشش مي دهد. اين ساختار ها از کنار هم قرار گرفتن صفحات متعدد نمايشگر براي تشکيل يک تصوير بهره مي برند. اغلب از ويدئو وال ها براي نمايش تصاوير بسيار بزرگ که در مانيتور هاي معمولي گنجانده نمي شوند استفاده مي گردد. معمولا همانطور که از نام آنها بر مي آيد بر روي ديوار نصب شده و حتي ممکن است بخش اعظم آن را اشغال کنند. اين موضوع مهمي است که در هنگام طراحي اتاق مانيتورينگ بايد در نظر گرفته شود.

لازم به ذکر است که هر کدام از نمايشگر ها به طور مجزا در همان ابعاد استاندارد مانيتورهاي ديگر توليد شده و مي توانند در مدل هاي 2، 4، 8، 9 و يا حتي صد صفحه اي تشکيل يک ويدئو وال بزرگ را بدهند. اين نمايشگر ها در انواع مختلفي توليد مي گردند که از لحاظ ويژگي ها، مزاياي تصويري، ظرفيت پخش و انعطاف پذيري از تنوع زيادي برخوردار هستند. به دليل اين تنوع بالا و با توجه به اينکه اين سيستم ها مناسب براي پروژه هاي خاص و بزرگ هستند طبيعتا هزينه پاييني نخواهند داشت. پس توصيه مي گردد قبل از خريد حتما بررسي هاي لازم را در مورد ابعاد فضايي که در اختيار داريد، موقعيت اين دستگاه ها در اتاق مانيتورينگ و سهولت مشاهده تصاوير انجام دهيد. يک سيستم ويدئو وال که به صورتي دقيق و کارآمد و با در نظر گرفتن عوامل محيطي و انساني طراحي شده باشد مي تواند به راحتي در اتاق مانيتورينگ در دسترس اپراتور ها بوده و تصاوير را از نقاط مختلف در مکان مورد نظر در دسترس آنها قرار دهد.

رعايت اين نکات کمک مي کند تا کارايي و بازدهي سيستم در انتقال اطلاعات تصويري افزايش يافته و هزينه هاي کل کاهش يابند. توانايي ارائه تصاوير واضح، با کيفيت بالا، و در اندازه هاي بزرگ از مزاياي عمده ويدئو وال هاي هايک ويژن است. وجود اين نمايشگر ها کمک بزرگي به نحوه مديريت کليه عوامل موجود در محل مي کند.

انتخاب ويدئو وال مناسب دوربين مداربسته

انتخاب ويدئو وال مناسب به فاکتور هاي زيادي از جمله ابعاد اتاق، نقطه مناسب براي نصب ويدئو وال، تعداد دوربين ها، محل رفت و آمد پرسنل و … دارد. طبيعتا طراحي سيستمي مجهز به ويدئو وال در يک فروشگاه زنجيره اي، پارک و … با طراحي آن در يک مرکز فرماندهي مانند مرکز کنترل ترافيک تفاوت زيادي دارد. براي مثال نمايشگرهاي DLP هايک ويژن با صفحه نمايش باريک، کيفيت تصوير عالي، نمايش رنگ هاي واقعي با تنظيم روشنايي متعادل، کارايي بالا، دوام و طول عمر طولاني و … مي توانند به طور کامل رضايت مشتريان را جلب نمايند. از اين نمايشگرها مي توان در پروژه هاي حساس که نيازمند دقت بالايي در نمايش تصاوير هستند استفاده نمود.

با توجه بر تاکيد هميشگي شرکت هايک ويژن بر امر تحقيق و توسعه در همين راستا اين شرکت با در نظر گرفتن نيازهاي بازار و مشتريان نمايشگرهاي LED تمام رنگي خود را روانه بازر نموده است. نمايشگرهاي LED تمام رنگي هايک ويژن با باکس هاي استاندارد مخصوص نمايشگر هاي LED به هم متصل مي شوند. اين صفحات درون باکس ها توسط آلومنيوم ريخته گري شده و به هم متصل مي گردند که دوام و ماندگاري صفحات نمايش را در کنار هم تضمين مي کند.

تعيين ابعاد ويدئو وال براي مکان مورد نظر

به طور کلي براي تعيين ابعاد يک ويدئو وال بايد نکات زير را در نظر گرفت:

  • شکل کلي و اندازه يک ويدئووال اغلب بايد با توجه به ابعاد، شکل اتاق و مقدار فضاي موجود بر روي ديوار تعيين گردد.
  • نزديکترين و دورترين فاصله مکان نشستن اپراتور ها از ديوار مورد نظر براي نصب بايد دقيقا محاسبه گردد.
  • انتخاب نمايشگر ها بايد با در نظر گرفتن توانايي آنها در نمايش جزئيات و يا به زبان ساده رزولوشن و کيفيت پخش آنها بوده تا در کار نظارتي اپراتور ها اختلالي ايجاد نگردد. براي مثال براي خواندن نوشته هاي ريز در تصوير دچار مشکل نشوند.

مراحل انتخاب و طراحي ويدئو وال دوربين مداربسته

  • ابتدا بايد بهترين نقطه از اتاق را براي نصب ويدئو وال در نظر بگيريد.
  • موقعيت ميز و صندلي هاي هر اپراتور را از قبل تعيين نماييد.
  • پس از انتخاب ديوار مناسب براي نصب ويدئو وال، با توجه به ابعاد ويدئو وال ميزاني از ديوار را که اشغال مي کند با احتساب ميزاني براي عمليات نصب به صورت جداگانه در نظر بگيريد.
  • بهتر است نمايشگر هاي خود را از برندهاي مطرح، با دوام و با عمر طولاني که در عين حال نيز قيمت معقول و مناسبي دارند انتخاب نمائيد
  • همچنين براي طراحي تميز و حرفه اي تر اتاق مانيتورينگ مي توانيد از قبل محل اشيا ديگري مانند آرم شرکت، ساعت، شاخص هاي فرکانس و … را که مايليد بر روي ديوار و در کنار نمايشگر ها قرار بدهيد تعيين کنيد.
  • در هنگام خريد با توجه به نياز پروژه ابعاد و وضوح هر کدام از صفحات نمايشگر را در نظر بگيريد.
  • مي توانيد از يک فروشنده ويدئو وال تقاضا کنيد تا تعداد نمايشگر هاي ورد نياز را با توجه به اندازه گيري هاي انجام شده محاسبه کند.

https://tiamcctv.com/product/td-9421s3-d-pe-ar2/

https://tiamcctv.com/product/wd20purz/

https://tiamcctv.com/product/ds-2ae5223ti-a/

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd1023g0-i/

بازدید : 12
سه شنبه 19 بهمن 1400 زمان : 7:12

ارتودنسی در چند جلسه انجام می شود؟

یکی از محبوب ترین روش هایی که امروزه توانسته است باعث ایجاد اعتماد به نفس در افراد و زیبایی آن ها شود استفاده از روش ارتودنسی است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ارتودنسی می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

ارتودنسی نی نی سایت

ارتودنسی در چند جلسه انجام می شود؟

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، یکی از محبوب ترین روش هایی که امروزه توانسته است باعث ایجاد اعتماد به نفس در افراد و زیبایی آن ها شود استفاده از روش ارتودنسی است. با استفاده از درمان ارتودنسی می توانید دندان هایتان را زیباتر کرده و ترتیب و نظم آن ها را برقرار کنید. با استفاده از ارتودنسی می توانید ناهنجاری های دندانی را از بین برده و از بروز مشکلات و آسیب های بسیار جدی جلوگیری کنید. اما یک مسئله ای شاید برای افراد بسیار مهم است این است که ارتودنسی در چند جلسه انجام می شود؟

ارتودنسی ثابت برای اثر بخشی بهتر نیاز به ۱۸ الی ۲۴ ماه زمان نیاز دارد و گاهی ممکن است بر اساس وضعیت فک بیمار این مدت زمان به ۳ سال به طول انجامد. و ارتودنسی متحرک ممکن است ۶ ماه الی ۱ سال زمان برای پروسه درمان نیاز داشته باشد. در صورتی که بی نظمی و ناهنجاری های دندانی بیمار زیاد باشد طبیعی است که مدت زمان درمان ارتودنسی برای ایجاد نظم و ترتیب دندانی افزایش میابد .

ارتودنسی از ۷ مرحله مجزا تشکیل شده است که که این مراحل با توجه به نوع و روش انجام ارتودنسی می تواند متفاوت باشد. بسیاری از افراد سوال دارند که جلسه اول ارتودنسی چقدر طول میکشد؟ نصب ارتودنسی چقدر طول میکشد؟ و جلسه آخر ارتودنسی چه زمانی است؟ در واقع مرحله اولیه برای ارتودنسی که در آن مشاوره و ارزیابی دندان ها، معاینه و قالب گیری دندانی، تصویر برداری و بررسی وضعیت دهان و دندان تعیین می شود برای روش های مختلف در وضعیت های مختلف یکسان است.

نصب ارتودنسی چه قدر طول می کشد؟

همانطور که بالاتر بیان کردیم نصب ارتودنسی دندان تقریبا ۷ جلسه به طول می انجامد و جلسه آخر ارتودنسی در واقع در پایان این مراحل و مرحله هفتم قرار گرفته است. با ما همراه باشید تا در این مقاله هفت مرحله نصب ارتودنسی را برایتان شرح دهیم. البته ممکن است با توجه به اینکه انواع ارتودنسی مختلفی وجود دارد ، برخی مراحل متفاوت باشد.

ارتودنسی در چند جلسه انجام می شود؟

مرحله اول ارتودنسی معاینه، بررسی و ارزیابی وضعیت دهان و دندان ها

اولین مرحله ای که برای درمان ارتودنسی باید بگذرانید مشاوره، معاینه و بررسی دقیق وضعیت دندان هایتان است. در این جلسه باید بیمار دغدغه و خواسته های خود را کاملا بیان کند و هر گونه سوال و بحثی در رابطه با مزیت و معایب این رو دارد از متخصص ارتودنسی جویا شود. در این مرحله باید ناهنجاری های دندان ها، فک و صورت توسط متخصص ارتودنسی مورد بررسی قرار گرفته شود. منظور از معاینه عکس برداری از دندان ها و وضعیت فک بیمار و ارائه دادن یک طرح اصولی و دقیق برای درمان دقیق ناهنجاری موجود در وضعیت دندان ها وفک بیمار است.

جهت ارائه راه حلی دقیق و ارزیابی صحیح باید از دندان ها و وضعیت فک بیمار یک عکس OPG گرفته شود تا ریشه دندان ها و وضعیت فک به درستی مورد سنجش قرار گیرد. ضمنا در این مرحله تقریبا هزینه های مورد نیاز برای انجام این روش تخمین زده می شود و پزشک می تواند روش مناسب برای اجرا بر روی دندان های فرد را تایید کند و می توانید درباره ارتودنسی اقساطی با پزشک خود صحبت فرمایید .

مرحله دوم تهیه قالب از دندان ها و فک بیمار برای آغاز روند درمان ارتودنسی

در واقع مرحله اول از درمان ارتودنسی مرحله قالب گیری از دندان ها است. در جلسه اول که پزشک معاینات لازم و بررسی های مورد نیاز را انجام داد باید در مرحله بعدی که مرحله اولیه ارتودنسی دندان قرار گرفته است قالب گیری از دندان ها و فک بیمار را انجام دهد و آن را به صورت دقیق در پرونده بیمار ثبت کند تا وضعیت اولیه دندان ها برای ارتودنسی مشخص باشد.

مرحله سوم انجام عکسبرداری از دندان ها و وضعیت فک بیمار

طبق تشخیصی که متخصص ارتودنسی می دهد در این مرحله باید یک عکسبرداری انجام شود. این عکیبرداری و اطلاعات دریافت شده از آن باید درون پرونده فرد به صورت کامل ثبت شود. در این مرحله می توانند از دو نوع عکس برداری استفاده کنند. عکس برداری رادیولوژی و عکس برداری فتوگرافی یا همان عکس رنگی.

عکس برداری رادیولوژی یا OPG یکی از رادیوگرافی هایی است که لازمه انجام ارتودنسی می باشد. برای آغاز روند درمانی باید متخصص ارتودنسی نتیجه عکسبرداری شما را با دقت ملاحظه کند و هر گونه اطلاعات در رابطه با دندان یا ریشه دندان را مشاهده کند. در این نوع عکس میزان سلامت و ساختار دقیق دندان ها و فک مورد بررسی قرار گرفته می شود.

عکس فتوگرافی یا همان عکس رنگی زمانی تهیه می شود که نیاز باشد بافت سخت وبافت نرم داخل دهان بررسی شود و شاخص های زیبایی را در درمان ارتودنسی برای شما در نظر بگیرند. در این نوع عکس باید ارزیابی زیبایی صورت انجام شود تا در نهایت بر تصمیم پزشک تاثیر گذار باشد.

مرحله چهارم انجام معاینه بیمار پیش از ارتودنسی

در این مرحله باید فک بیمار برای بار دوم به صورت دقیق تر توسط متخصص ارتودنسی بررسی شود و هزینه ها به صورت تقریبی برای بیمار شفاف سازی می شود. در این مرحله باید زمان بندی احتمالی مورد نیاز برای درمان نیز تعیین شود.

مرحله پنجم جای گذاری بریس یا براکت بر روی دندان های فرد

در صورتی که عکس برداری انجام شود و انتخاب بیمار نیز ارتودنسی نامرئی باشد طبیعی است که علاوه بر هزینه بالاتری که باید پرداخت کند می تواند در کمتر از ۳۰ دقیقه ارتودنسی را انجام داده و پایان پذیرد. در صورتی که ارتودنسی نامرئی نباشد زمانی که نیاز است براکت ها بر روی دندان نصب شود حدود ۲ الی ۳ ساعت به طول می انجامد.

ارتودنسی در چند جلسه انجام می شود؟

این مرحله یکی از زمان بر ترین مراحل موجود در این روند درمانی است. زیرا باید براکت به صورت دونه ای بر روی هر واحد دندان قرار داده شود. پس از آن که براکت ها بر ری دندان ها قرار داده شده بود باید با سیم این براکت ها با فشار تعیین شده به یکدیکر اتصال پیدا کنند تا دندان ها بتوانند به میزان لازم حرکت کنند. اگر قصد انجام ایمپلنت و ارتودنسی را دارید مقاله زیر میتواند برای شما مفید باشد.

اول ایمپلنت یا ارتودنسی

مرحله ششم انجام مراحل باقی مانده ارتودنسی دندان

پس از آن که تمامی براکت ها بر روی دندان ها قرار داده می شود باید طبق برنامه ریزی جلساتی تعیین شود که بیمار برای معاینه به پزشک مراجعه کند. این جلسه های از پیش تعیین شده برای بررسی روند پیشرفت و تنظیم حرکت های دندانی است که ممکن است با درد و ناراحتی همراه باشد. در این جلسه ها باید نیروی لازم برای حرکت دندان ها تنظیم شود. در صورتی که در این مرحله کمی درد حس کردید نگران نشوید و فقط در صورت تشدید از مسکن استفاده نمائید.

مرحله هفتم جلسه اخر ارتودنسی و خارج کردن براکت ها از دهان

اگر می خواهید به نتیجه ایده آل برسید و لبخندی زیبا داشته باشید باید همه مراحل ارتودنسی را به دقت و منظم انجام دهید. زمان تعیین شده برای مراجعه جلسات معاینه باید به صورت دقیق رعایت شود و نباید دیر کرد یا زود کردی بین زمان های انجام شده وجود داشته باشد. در جلسه آخر باید براکت ها از دهان خارج شود و از نگهدارنده استفاده شود. از نگهدارنده اغلب برای ثابت نگهداشتن وضعیت دندان ها و فک بیمار استفاده می شود. پس از آن که مرحله اخر ارتودنسی انجام شد می توانید از زیبایی و جذابیت لبخند خود بهره ببرید.

بازدید : 40
جمعه 8 بهمن 1400 زمان : 9:45

دوربين مداربسته ضدمه و گرد و غبار (Defog)

کيفيت تصاوير يک فاکتور بسيار مهم در دوربين هاي مداربسته است. در حال حاضر توليد کنندگان، دوربين هاي مگاپيکسلي، با کيفيت تصوير بالا، مجهز به لنزهاي مرغوب و با قيمتي مناسب توليد مي کنند. با اين حال، کيفيت تصاوير ارائه شده تنها به مگاپيکسل دوربين محدود نمي گردد بلکه عواملي همچون رنگ، کنتراست و …نيز بر آن تاثيرگذار است. يکي ديگر از عوامل، شرايط جوي است، که تاثير بسزايي بر کيفيت تصوير دوربين هاي مداربسته دارد. شرايط جوي بد مانند باران، بخار، گرد و غبار و مخصوصا مه گرفتگي مي تواند به طرز چشمگيري کيفيت تصاوير را کاهش دهند.

کيفيت تصاوير در هواي با نور کافي و آفتابي نسبت به هواي باراني، غبار آلود و مه گرفته مي تواند تفاوت چشمگيري داشته باشد. اغلب ذرات معلق حاوي رطوبت و بخار دليل اصلي کاهش کيفيت تصاوير مي باشند. ميزان پايين کنتراست در زمان مه گرفتگي، باعث کاهش کيفيت تصوير مي شود. در نتيجه جزئيات تصوير به خوبي قابل ديدن نيست. اما وجود اين عوامل طبيعي نبايد بر عملکرد دوربين هاي مداربسته در کنترل و نظارت خللي وارد نمايد. در واقع اينکه تحت شرايط بد آب و هوايي نتوان حرکت و نوع سوژه را در تصاوير تشخيص داد، مشکل بزرگي محسوب مي گردد. دوربين هاي مورد استفاده در فضاهاي روباز مي بايست کارايي لازم را داشته باشند و حتي در شرايط مه گرفتگي و … نيز تصاويري واضح ارائه دهند.

اطلاعات بيشتر درباره دوربين هاي مداربسته: هايک ويژن نصب دوربين مدار بسته

نحوه عملکرد تکنولوژي Defog

تکنولوژي Defog موجود در دوربين هاي مداربسته جهت حل مشکلات موجود در نظارت بر محيط هاي روباز اين مشکل را بر طرف کرده است و با استفاده از آن، مي توان تصاويري با کيفيت مناسب در هنگام مه گرفتگي يا وجود گرد و غبار داشت.

نحوه عملکرد اين فناوري بدين شکل است که الگوريتم تقويت کنتراست قبل از ارسال و فرآيند فشرده سازي، در دوربين به سيگنال ويدئويي اضافه مي شود و ميزان بهبود کيفيت تصوير بر اساس چگالي مه صورت مي گيرد. اين الگوريتم دو مرحله اي است:

1. تشخيص چگالي مه در تصوير

2. بازسازي و تصحيح سيگنال ويدئويي

اين الگوريتم تراکم پيچيدگي هاي تصوير را پيکسل به پيکسل تحليل کرده و بر کنتراست و وضوح تصوير مي افزايد. به دليل اينکه تنظيمات اين الگوريتم در داخل دوربين انجام مي گيرد، در نتيجه هيچ گونه تاخيري در ارسال تصاوير اتفاق نمي افتد. وجود اين فناوري ديجيتال در دوربين هاي مدار بسته باعث گرديده تا بتوان از آنها در بسياري از پروژه هاي نظارتي در سطح شهر، جاده ها، فرودگاه ها و کنترل ترافيک تحت شرايط آب و هوايي گوناگون استفاده نمود.

دوربين مداربسته ضد مه چيست؟

دوربين هايي با ويژگي ضد مه Defog سيگنال هاي ويديويي غير فشرده را پيکسل به پيکسل در زمان واقعي تجزيه و تحليل مي کند. سپس رنگ ها، کنتراست و وضوح سيگنال نوري بهينه سازي مي شوند و به اين ترتيب، دوربين تصاويري را ارائه مي دهد که در آن اشياء و افراد به طور مشخص، حتي در هواي متراکم و چگال قابل رويت هستند.

در حال حاضر، يک رويکرد مشترک در دوربين هاي مدار بسته هايک ويژن براي از بين بردن آثار مه گرفتگي در تصاوير، استفاده از يک سنسور نوري با ويژگي هاي خاص است. اين سنسور نسب به امواج مادون قرمز IR حساسيت بيشتري را نشان مي دهد.

البته پيامد نامطلوب آن هزينه بالاي آن است. پيشرفت هايي که در توسعه فن آوري هاي ديجيتال صورت گرفته منجر به ظهور تکنولوژي هاي متعددي از جمله ويژگي ضد مه Defog شده است. اين تکنولوژي توزيع اطلاعات دريافتي را توسط يک سنسور تصويري تنظيم نموده و جزئيات رنگ ها، نور و کنتراست را به منظور بهبود کيفيت تصاوير افزايش مي دهد.

بيشتر بدانيد: جي پي اس ماشين يو پي اس

نحوه عملکرد ويژگي ضد مه Defog در دوربين مداربسته

در عملکرد Defog در دوربين هايک ويژن، عمق ميدان و چگالي مه در نقاط مختلف تصوير تشخيص داده شده و با استفاده از فرآيند فيلترينگ براي صحيح و طبيعي جلوه دادن آن استفاده مي شود. دو الگوريتم معمول براي اين تکنولوژي وجود دارد:

  1. الگوريتم افزايش کيفيت تصوير: در اين روش ضريب کنتراست نور به منظور بهبود عملکرد Defog بر اساس الگو هاي بصري افزايش مي يابد.
  2. الگوريتم بازيابي جزئيات تصوير: اين روش تشخيص مي دهد که به چه دليل کيفيت تصوير رو به وخامت مي گذارد (تشخيص چگالي مه در تصوير) سپس به بازيابي پروسه پرداخته و در نهايت کيفيت تصوير اوليه را بهبود مي بخشد.

کاربردهاي ويژگي ضد مه Defog

از چشم انداز کاربردي ويژگي ضد مه Defog معمولا براي دوربين هاي outdoor و اسپيددام هايک ويژن مناسب است که در معرض باران و مه قرار دارند. فناوري ديجيتال Defog را مي توان در بسياري از پروژه هاي فضاي باز مانند بزرگراه ها، راه آهن ها، بندرگاه ها، فرودگاه ها و … استفاده نمود.

بازدید : 10
چهارشنبه 29 دی 1400 زمان : 20:31

پوست حساس چيه؟

اين پوست است که به سرعت به عوامل خارجي و محرک واکنش نشان مي دهد.

در سرما يا پس از تماس با آب قرمز مي شود.

هميشه کشش، سوزش و درد حتي پس از استفاده از کرم هاي مرطوب کننده، و...

در صورتي که پوست حساسي داريد به موارد زير توجه کنيد:

آب و هواي گرم و حتي آب و هواي خوب و ملايم مي تواند پوست را تحريک کند.

پس مواظب باش هيچوقت از يه جاي خيلي سرد به يه جاي خيلي گرم نرفتي

آب اولين عاملي است که پوست را حساس مي کند.

شستن با آب براي همه انواع پوست مناسب نيست.

اگر پوست شما پس از شستن دست ها با آب قرمز و تحريک شد، از روش تميز کردن بدون آب استفاده کنيد.

مراقبت از پوست حساس

استفاده بيش از حد از برخي کرم ها نيز پوست را حساس مي کند.

بنابراين براي مدت طولاني از کرم ها يا لايه برهاي ضدآکن قوي استفاده نکنيد.

به ياد داشته باشيد که به طور مداوم تغيير کرم نه تنها درد را درمان نمي کند، بلکه تهديدي براي اپيدرم يا خارج از پوست به شمار مي رود. برخي از لوازم آرايشي نيز پوست را حساس مي کنند.بنابراين اگر پوست حساسي داشتيد، عطرها، اسانس ها يا لوازم آرايشي حاوي الکل را از سبد آرايش خود خارج کنيد.اگر پوست حساسي داريد، نسبت به خودتان حساس ن باشيد و بگذاريد پوست روند طبيعي شما را پشت سر بگذاريد، فقط برخي رفتارها را در شما تقويت کنيد:

اگر پوست شما به آب حساس است، از پاک کننده هاي شيميايي استفاده نکنيد و براي مرطوب کننده ها و لوبريک ها انتخاب کنيد.شما مي توانيد شير پاک کننده و يا تميز کردن راه حل استفاده کنيد.کرم انتخاب شده بايد مناسب براي نوع پوست شما (چرب، خشک، طبيعي، و غيره) و بيش از همه، صاف باشد.

بنابراين از کرم هاي آب معدني که براي پوست حساس هستند استفاده کنيد.به ياد داشته باشيد که اسکراب و ماسک انتخاب شده، حتي اگر شيميايي باشند، بايد ملايم و آرام کننده باشند.اگر پوست حساس شما روغني است، دور سايه هاي خاک رس سبز و برگ نعنا خشک خط قرمز بکشيد!

مشکل پوست حساس بزرگ

آنها براي حفظ و تنظيم رطوبت سخت تلاش مي کنند و نمي توانند اين دو کار مهم را به درستي انجام دهند.اين وضعيتي است که مي تواند باعث شعله ور شدن مداوم پوست حساس شود.افرادي که پوست حساسي دارند اغلب از پوست هاي شيميايي مانند رتونوئيدها و اسيد گليکوليک سوء استفاده مي کنند.با اين حال، کارشناسان ادعا مي کنند که کاهش فراواني استفاده از اين محصولات در واقع مشکل شعله ور شدن پوست را کاهش مي دهد.

بهترين محصولات ارايشي و پوستي سايت چاپار انلاين

ريمل حجم دهنده اوتي مدل Power Lash

پالت سايه چشم ??رنگ فبل

پالت سايه چشم 24 رنگ فبل مدل نوبل

پالت سايه چشم 42 رنگ فبل مدل ميت بيوتي

لنز رنگي شماره 59 مکسي بل کد CL230

لنز رنگي شماره 57 مکسي بل کد CL210

لنز رنگي شماره 46 مکسي بل کد CD240

لنز رنگي شماره 34 مکسي بل کد EP340

منبع :

https://cutt.ly/0U68HLv

https://rb.gy/t7hdt2

https://bit.ly/3FNtKsJ

بازدید : 8
شنبه 25 دی 1400 زمان : 17:46

آشنايي کامل با طراحي سايت در اروميه

اگر هنوز شک داريد که آيا طراحي سايت برايتان به‌صرفه است يا خير، در ادامه چند دليل محکم آورده‌ايم که فارق از نوع کسب و کارتان، اگر روياي پيشرفت در سر داريد بايد بتوانيد با موج تکنولوژي همگام شويد و به طراحي يک سايت کاربردي روي بياوريد. در ادامه مهمترين مزاياي طراحي سايت در اروميه را مرور مي‌کنيم:

1- تاثيرگذاري در نگاه اول

طراحي و راه‌اندازي يک وبسايت حرفه‌اي، نظر بيننده را در نگاه اول به خوب جلب مي‌کند. وبسايت‌هايي که طراحي اصطلاحاً آماتور دارند، طبيعتاً‌ سخت‌تر اعتماد بيننده را جلب مي‌کنند؛ چه رسد به آنکه او را از يک بيننده عادي به مشتري بالقوه تبديل کنند.

2- همگام شدن با رقبا

با يک نگاه به کسب و کار رقيبان خود در مي‌يابيد که تقريباً‌ همه آن‌ها با طراحي‌ سايت‌هاي مدرن و جالب توجه،‌ سعي دارند نگاه‌هاي بيشتري به سمت خود بکشانند. بنابراين نبايد از قافله عقب بمانيد.

ويژگي هاي بهترين شرکت طراحي سايت در اروميه که حتما قبل از طراحي سايت بايد  بدانيد؟ | ايران آنلاين

3- افزايش درآمد

نياز به گفتن ندارد که امروزه بيشتر افراد خريد خود را آنلاين انجام مي‌دهند و به دنبال غرفه‌هاي مجازي براي رفع احتياجات خود هستند؛ بايد بتوانيد با طراحي خوب وبسايت، پاسخگوي نيازهاي اين دسته وسيع از مشتريان نيز باشيد.

4- بهبود رتبه‌بندي

شرط لازم براي دريافت ترافيک ورودي زياد از موتورهاي جستجو،‌ در کنار مسائلي مثل سئوي سايت و محتواي آن، طراحي خوب صفحات سايت است. وبسايت‌هاي قديمي و غير حرفه‌اي معمولاً ترافيک قابل قبولي از موتورهاي جستجو دريافت نمي‌کنند.

5- کاهش نرخ پرش

طراحي سايت حرفه‌اي نه تنها بازديدکنندگان را به سوي سايت شما جذب مي‌کند، بلکه با درگير کردن ذهن بيننده، او را مدت زمان بيشتري در سايت نگه مي‌دارد تا بمانند و کسب و کار شما را با دقت بيشتري بررسي کنند.

6- ايجاد يک هويت براي برند

اگر مي‌خواهيد کسب و کار قابل اعتمادي داشته باشيد، بايد بتوانيد براي برند خود يک هويت ثابت و معتبر ايجاد کنيد. تيم طراحي سايت در اروميه به شما کمک مي‌کند داستان برند خود را به شکل موثرتري منتقل کنيد.

منبع : طراحي سايت در اروميه

بازدید : 7
دوشنبه 22 آذر 1400 زمان : 20:08

با درج آگهي در وبسايت کرج آگهي ديده شويد.

پربازديدترين سايت تبليغاتي در استان البرز

شما مي‌توانيد فروشگاه، محصولات و خدمات خود را در سايت کرج آگهي ثبت و از اين طريق به تعداد کثيري از مشتريان معرفي شويد. به طور حتم بهره‌مندي از تبليغات در اين سايت باعث جذب مشتري بيشتر و افزايش درآمد شما مي‌گردد.

درج آگهي در وبسايت کرج آگهي به دو صورت کاملاً رايگان و ويژه (با تعرفه اي مشخص) به‌راحتي قابل انجام است.

index222_6pzu.png

?? #تعرفه_آگهي ??

? #آگهي_رايگان ??

? مشاهده جزئيات بيشتر در سايت کرج آگهي (https://karajagahi.com/)

?#آگهي_شبکه‌‌ _اجتماعي ??

? نمايش آگهي در وبسايت + اينستاگرام + کانال تلگرام کرج آگهي

? انتشار 2 استوري در اينستاگرام

? نمايش لينک سايت و شبکه‌اجتماعي شما

? آگهي هرگز پاک نمي‌شود.

?? هزينه آگهي: 3?000 تومان

? #آگهي_سه_ماهه ??

? نمايش آگهي در وبسايت + اينستاگرام + کانال تلگرام کرج آگهي

? انتشار 1 پست دائمي و 9 استوري در اينستاگرام

? نمايش لينک سايت و شبکه‌اجتماعي شما

? امکان نمايش آگهي در #صفحه_اول_گوگل

? آگهي 3 ماه نگه داشته مي‌شود.

?? هزينه آگهي: 2?0000 تومان

?? هزينه تمديد آگهي: 200000 تومان

?#آگهي_شش_ماهه ??

? نمايش آگهي در وبسايت + اينستاگرام + کانال تلگرام کرج آگهي

? انتشار 1 پست دائمي و 18 استوري در اينستاگرام

? نمايش لينک وبسايت و شبکه‌اجتماعي شما

? امکان نمايش آگهي در #صفحه_اول_گوگل

? آگهي ? ماه نگه داشته مي‌شود.

?? هزينه آگهي (10%تخفيف): ??0000 تومان

?? هزينه تمديد آگهي: ?00000 تومان

?? ثبت رايگان آگهي از طريق لينک زير????

https://karajagahi.com/ثبت-آگهي

بازدید : 13
يکشنبه 7 آذر 1400 زمان : 9:49

نحوه برخورد با لوازم خانگي هنگام فروش خانه

وقتي خانه‌تان را مي‌فروشيد، مسلم است که پرتره‌هاي خانوادگي، تزئينات و اثاثيه را در کاميون متحرک قرار مي‌دهيد، اما در مورد وسايلتان چطور؟ آيا بايد يخچال و فر را با خود به خانه جديد ببريد؟ ماشين لباسشويي کالا پايا و خشک کن چطور؟

https://kalapaya.com/%d8%aa%d8%ac%d9%87%db%8c%d8%b2%d8%a7%d8%aa-%d8%a2%d8%b4%d9%be%d8%b2%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87/

از نظر فني، فروشندگان مي توانند با هر چيزي که به طور دائم به ملک متصل نيست، از خانه خارج شوند. اما مراقب باشيد، حذف برخي از لوازم خانگي در فروش خانه مي‌تواند خريداران بالقوه را از کار بياندازد و در هنگام جابه‌جايي يک لايه دشواري اضافه کند.

هنگام بررسي اينکه آيا لوازم خود را برداريد يا بگذاريد، بايد در نظر بگيريد که چه چيزي براي بازار شما "هنجار" در نظر گرفته مي شود و همچنين اينکه چگونه لوازم شما ممکن است بر بازارپذيري خانه شما تأثير بگذارد. براي کمک به شما در تصميم گيري، نقش لوازم خانگي در فروش خانه را بر اساس شرايط بازار، قيمت و وضعيت ملک بررسي مي کنيم. ما همچنين نحوه انتقال وسايل برقي خود را با خيال راحت به خانه بعدي خود پس از بسته شدن فروش پوشش خواهيم داد.

منبع : فروشگاه کالا پايا https://kalapaya.com/

بازدید : 45
سه شنبه 18 آبان 1400 زمان : 22:32

نحوه برخورد با لوازم خانگي هنگام فروش خانه

وقتي خانه‌تان را مي‌فروشيد، مسلم است که پرتره‌هاي خانوادگي، تزئينات و اثاثيه را در کاميون متحرک قرار مي‌دهيد، اما در مورد وسايلتان چطور؟ آيا بايد يخچال و فر را با خود به خانه جديد ببريد؟ ماشين لباسشويي کالا پايا و خشک کن چطور؟

https://kalapaya.com/%d8%aa%d8%ac%d9%87%db%8c%d8%b2%d8%a7%d8%aa-%d8%a2%d8%b4%d9%be%d8%b2%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87/

از نظر فني، فروشندگان مي توانند با هر چيزي که به طور دائم به ملک متصل نيست، از خانه خارج شوند. اما مراقب باشيد، حذف برخي از لوازم خانگي در فروش خانه مي‌تواند خريداران بالقوه را از کار بياندازد و در هنگام جابه‌جايي يک لايه دشواري اضافه کند.

هنگام بررسي اينکه آيا لوازم خود را برداريد يا بگذاريد، بايد در نظر بگيريد که چه چيزي براي بازار شما "هنجار" در نظر گرفته مي شود و همچنين اينکه چگونه لوازم شما ممکن است بر بازارپذيري خانه شما تأثير بگذارد. براي کمک به شما در تصميم گيري، نقش لوازم خانگي در فروش خانه را بر اساس شرايط بازار، قيمت و وضعيت ملک بررسي مي کنيم. ما همچنين نحوه انتقال وسايل برقي خود را با خيال راحت به خانه بعدي خود پس از بسته شدن فروش پوشش خواهيم داد.

منبع : فروشگاه کالا پايا https://kalapaya.com/

بازدید : 14
سه شنبه 18 آبان 1400 زمان : 20:35

انتخاب رشته مناسب براي دانش آموز

از هر معلم پنج جنبه پرمخاطب شغل خود را بپرسيد و به احتمال زياد "مديريت کلاس" يا "نظم" در ليست قرار مي گيرد.

اينطور نيست که نظم و انضباط به اندازه يک معلم دشوار باشد ، زيرا ما ترجيح مي دهيم آب نبات چوبي و برچسب بدهيم تا توبيخ. بلکه دشوار است زيرا ما دانش آموزاني با زمينه هاي مختلف و نيازهاي متنوع داريم. بنابراين نظم و انضباط پيچيده است

در آوريل سال جاري ، پيش نويس جديدي از قوانين رفتاري دانش آموزان مدارس دولتي جفرسون ، اعتراضات گسترده معلمان را به دليل "بيش از حد سست" برانگيخت. در حال حاضر مجموعه جديدي از تغييرات ، که در يک جلسه کاري در پايان ماه ژوئيه تصويب شده است ، با هدف ترويج پيامدهاي سازگار و مناسب در کلاس درس انجام مي شود.

من به عنوان معلم JCPS در دبيرستان دره ، مجبور بودم هر دو سال در تدريس خود در آنجا تصميمات مديريت کلاس سختي بگيرم. به عنوان معلمان ، ما دانش آموزان بسيار بي نظيري را مي بينيم ، اما بسياري از اين دانش آموزان براي رسيدگي به مسائل خارج از کلاس درس تلاش مي کنند. بر اساس مطالعه اي که اخيراً بر روي دانشجويان JCPS انجام شده است ، بيش از 6400 دانش آموز بي سرپرست و نزديک به 6100 دانش آموز توسط پدربزرگ و مادربزرگ پرورش مي يابند. علاوه بر اين ، 3500 دانش آموز ما با مسائل مستند خشونت خانگي سروکار دارند و در ده ماه گذشته ، بيش از 3000 دانش آموز ما به بيمارستان هاي روانپزشکي ارجاع داده شده اند. بنابراين وقتي دانش آموزان در کلاس درس بد رفتار مي کنند ، ممکن است انگيزه هاي بي شماري در پشت اقدامات آنها وجود داشته باشد - و اين فقط دانش آموزاني هستند که با ضربه روبرو هستند. شورش عادي نوجوانان را نيز اضافه کنيد و تنبيه و مديريت مناسب کلاس درس در واقع به امري بسيار پيچيده و بسيار حساس تبديل مي شود.

در تربيت معلم ، به خاطر دارم که به من گفته شده بود که معلمان هر ساعت بيشتر در کلاس درس تصميم مي گيرند تا کنترل کننده ترافيک هوايي در روز. ما دائما در حال ارزيابي موقعيت ها ، تنظيم و پاسخگويي هستيم. سخت است. و در حالي که ما سعي مي کنيم تعليق و ترک تحصيل را به حداقل برسانيم ، زمان آموزش را به حداکثر برسانيم ، يک کلاس درس آرام داشته باشيم و نيازهاي تک تک دانش آموزان را در نظر بگيريم - اين هميشه به منصف بودن ما منجر نمي شود.

به عنوان مثال ، يکي از دانش آموزان را که در کلاس درس داشتم ، تيم بگيريد. تيم جوان بود و پدرش به تازگي فوت کرده بود. اين باعث شد که او نقش بسيار بالغي را به عنوان تنها مرد خانه ايفا کند و با نشان دادن رفتارهاي منفي شديد در کلاس واکنش نشان داد. صداهاي حيوانات را ايجاد مي کند ، به طور تصادفي در کلاس درس قدم مي زند و ميز خود را تکان مي دهد. بگذاريد بگوييم که او مي دانست چگونه مي تواند حواس او را پرت کند.

داستان هاي شما اينجا زندگي مي کنند.

به اشتياق شهر خود دامن بزنيد و به داستانهايي که آن را تعريف مي کند ، وصل کنيد.

اگرچه توصيه هاي انضباطي يک گزينه بود ، اما مي دانستم که اگر بخواهد تيم را در عبور از کلاس من هدف قرار دهد ، نمي توانم هر روز او را بيرون بفرستم. بنابراين من تمام تلاش خود را براي رسيدن به تيم انجام دادم. من وظايف جايگزيني براي او تعيين کرده بودم ، يک برنامه رفتاري با مادرش ، و اهداف سازماني خاصي براي او. من بسيار خوشحال شدم وقتي او حتي يک مداد به کلاس آورد و موفق شد بيست دقيقه روي ميز کارش بنشيند. هر قدم کوچک يک پيشرفت بود. و در پايان سال ، وقتي براي امتحان نهايي خود نشست و با نمره تقريباً کامل قبول شد ، نمي توانستم بيشتر به او افتخار کنم.

با اين حال ، در گذشته ، مي توانم به گذشته نگاه کنم و ببينم که هميشه منصف نبودم. من با او مطابق رفتار ساير دانش آموزانم رفتار نکردم. از جهاتي ، اين چيز خوبي بود - اجازه دادن به او براي نشستن روي يک صندلي نورد در يک منطقه ضبط شده ، تمرکز انرژي او را بر روي حرکات کوچک تأمين مي کرد. در برخي ديگر ، احتمالاً باعث ايجاد رفتارهاي نادرست از سوي ديگر دانش آموزان هنگام مشاهده رفتار تيم با تيم شد.

اين يک دانش آموز است. يکي من مي توانم به نمونه هاي بسيار ديگري از دانش آموزان و موقعيت هايي فکر کنم که نياز به تصميم گيري پيچيده داشتند. دانش آموزي که به طور مرتب براي رسيدگي به پرونده هاي دادگاه احضار مي شد و نسبت به تغيير مسيرهاي جزئي با خشم واکنش نشان مي داد. دانش آموزي که غالباً در کلاس چرت مي زد زيرا از ساعت 3 بعد از ظهر کار مي کردند. تا نيمه شب هر روز براي حمايت از خود و خواهر و برادرشان. دانش آموزي که بدليل اينکه قبلاً اسپانيايي گرفته بود ، رفتار نادرستي داشت و در دوره 1 اسپانيايي به اندازه کافي مورد چالش قرار نگرفت.

بنابراين بسياري از اين دانش آموزان به واکنش ها و سازگاري هاي متفاوتي از طرف من نياز داشتند. اما سازگاري بسيار دشوار بود. و ثبات ، در يک کلاس درس کنترل شده ، کليدي است.

تغييرات اخير در قوانين رفتاري دانش آموزان JCPS اين است که بخشي از اين تصميم گيري در محل را از دست معلم گرفته و به پيچيدگي رفتارهاي نادرست دانش آموزان و علل سوء رفتار بپردازد.

رفتارهاي نادرست دانش آموزان با واکنش هاي اختصاصي به دسته هاي خاص تري طبقه بندي مي شوند. براي ذکر يک مثال احتمالي - اگر دانش آموزي به معلم فحش دهد ، همواره به او توصيه ارجاعي انضباطي و وظيفه اي سازنده داده مي شود ، مانند نوشتن عذرخواهي. اگر براي بار دوم اتفاق بيفتد ، آنها تعليق داخل مدرسه خواهند داشت. هر زمان.

به معلمان دستورالعمل روشني در مورد نحوه واکنش به هر موقعيت جداگانه داده مي شود و فرايند استرس زا و درجا از برخي از اين تصميمات گرفته مي شود. اين بدان معناست که حتي وقتي دانش آموزاني مانند تيم داريم ، مي توانيم قضاوت خود را در مورد نحوه تمايز آموزش خود اعمال کنيم - اما واکنش هاي انضباطي ما مي تواند سازگارتر باشد. و ما مي توانيم بر آموزش تک تک دانش آموزان تمرکز کنيم.

اين ممکن است محلول گلوله نقره اي نباشد ، اما به نظر مي رسد يک شروع خوب است. با اين همه مسائل در کلاس درس و دانش آموزان زيادي با داستان ها ، نيازها و پتانسيل هاي مختلف ، شايد اين ابتکار عمل به معلمان اجازه دهد تا برخي از تصميمات کوچک را کنار بگذارند تا بتوانند روي تصميم بزرگ تمرکز کنند: دانش آموزان خود را به بهترين نحو آموزش دهيم

آليسون فريد در حال حاضر در مقطع کارشناسي ارشد در سياست آموزش در دانشکده تحصيلات تکميلي دانشگاه پنسيلوانيا تحصيل مي کند. او يکي از اعضاي گروه Teach Kentucky 2013 Cohort بود ، او به مدت دو سال در دبيرستان Valley در لوئيزويل به آموزش زبان اسپانيايي پرداخت. او سال گذشته را در حين تحصيل در فلوشيپ فولبرايت در مادريد ، اسپانيا ، به آموزش ESL و تحقيق درباره آموزش عمومي دو زبانه پرداخت.

بيشتر بخوانيد

بازدید : 67
شنبه 15 آبان 1400 زمان : 22:18

سلام اين مقاله را نوشتم تا به شما راه و مسيري که طي کردم و تجربه هاي خوب و بدي که کسب کردم را نشون بدم ممکنه براي کسب تجربه هاي اين مقاله يکي دو سال زمان نياز داشته باشيد پس بخوبي بخونيد و اين همه در زمان خودتون صرفه جويي کنيد اين مقاله درباره ي آموزش ويو جي اس ( vue js ) نوشته شده است.

اگر برنامه نويس وب باشيد يا فرانت اند دولوپر باشيد حتما هياهوي مربوط به فريمورک vue.js را شنيده باشيد يا در متن استخدامي ها يا پروژه هاي درخواست شده از سايت هاي فريلنسري شنيديد که اونها به افرادي نياز دارن که ويوجي اس را مسلط باشن.

در اين مقاله قصد دارم سير تا پياز يادگيري ويو جي اس را واستون بگم .

تعريف vue.js يا ويو جي اس

ويو جي اس يا vue.js يک فريمورک براي زبان برنامه نويسي جاوااسکريپت هست و از اونجايي که تنها زبان برنامه نويسي مرورگر کاربر در بحث وب جاوااسکريپت هست شما گزينه ي ديگري نداريد.

برنامه نويسي با جاوااسکريپت واقعا دردسر ساز و سخت است و از اونجايي که حتما براي توسعه ي فرانت اند يا ظاهر وب سايت نياز است برنامه نويسان دست به کار شده اند و فريمورک ها و کتابخانه هايي را براي راحتي کار براي جاوااسکريپت نوشته اند که يکي از آنها vue.js است .

در زير ليستي از اين کتابخانه ها يا فريمورک هاي پرکاربرد را ميبينيد:

  1. Vue.js
  2. Angular.js
  3. React.js
  4. Jquery
  5. و ...

که در بين همه ي اينها از همه جديد تر و سريعتر و قويتر فريمورک ويو جي اس است که البته نسخه ها و افزونه هاي جانبي بسياري دارد که تماما کار توسعه ي وب را راحت تر ميکند.

آيا براي طراحي سايت يادگيري vue.js مورد نياز است؟

اگر به دنبال طراحي و ساخت وب سايت هاي مدرن هستيد تقريبا از سال 2018 به بعد شما بايستي طراحي با فريمورک هاي جاوا اسکريپت را ياد بگيريد که از همه بهتر vue.js است پس هر طراح يا برنامه نويس وب نياز دارد که با vue.js آشنا باشد.

آموزش vue.js راحت است يا سخت ؟

يکي از راحت ترين چيزهايي که در عمرم ياد گرفتم فريمورک vue.js بود ولي خيلي ها اين فريمورک را بعنوان يک غول تلقي ميکنند حقيقت اين است که منبع آموزشي شما بايد خوب باشد من از دوره ي آموزش vue.js سايت آواسام استفاده کردم فوق العاده بود و همه چيز را آموزش داده بود و من تقريبا از صفر شروع کردم بعد از ديدن اين آموزش همه چيز ويو جي اس را مسلط بودم و چند پروژه نوشته بودم .

17_rezu.png

براي شروع آموزش vue.js بايد چيکار کنم ؟

من از منبع خوب آموزشي شروع کردم و تقريبا يک ماه طول کشيد ( البته من کند بودم ) که کاملا به فريمورک vue.js مسلط شدم و تونستم پروژه هاي تحت وب باهاش انجام بدم .

ساخت سايت هاي تک صفحه اي يا SPA با ويو جي اس

شما ميتوانيد از قدرت ويو جي است استفاده کنيد و سايت هاي تک صفجه اي بسازيد که بهشون اپليکيشن هاي تحت وب ميگن .

بازدید : 10
دوشنبه 10 آبان 1400 زمان : 21:08

خريد خودرو از ساياخودرو به صورت اجاره اي چگونه است؟

همه حقوق محفوظ است. شما مي توانيد اين کار را انجام دهيد و قادر خواهيد بود از شر آن خلاص شويد. به ياد داشته باشيد که بايد آن را حل کنيد ، بايد آن را انجام دهيد ، بايد آن را انجام دهيد ، بايد خوب انجام دهيد ، بايد خوب انجام دهيد. همه آنها در قالب قرآن ، قرآن ، قرآن ، قرآن و قدرت قرآن هستند. بسيار خوشحالم که يک دوست بزرگ دارم و ايده خوبي به شما خواهم داد.

شرايط خريد خودرو به صورت اجاره چيست؟ عضويت شخصي در وزارت خارجه امکان پذير نيست. اين قدرت قرآن و روح القدس خداست. کيس باغ وحش دکتر مراد

ما آماده ايم

بسيار ايمن

او عجله دارد

و…. به

براهما کيدروي ليزني ميزمولا باي نيميم عزيز عزيز مولي نخ راه راه خريد و نوارها را به مدت صد و بيست و چهار سال و صد و ششصد سال و صد و چهارصد هزار و چهارصد هزار و بيست سال رها کرد. همه حقوق محفوظ است.

سرويس اعزامي ايران مي بينيد که من کارهاي زيادي با شما دارم. درک مشکل از قوه قضاييه و قضاوت بسيار مشکل است. همه حقوق محفوظ است. يکي از آنها پروردگار قرآن است. شما دادگاه هستيد و اين چيز خوبي است. شما مي توانيد يک کار خوب انجام دهيد ، مي توانيد يک کار خوب انجام دهيد ، مي توانيد يک کار خوب انجام دهيد ، مي توانيد يک کار خوب انجام دهيد. همه حقوق محفوظ است.

فروش اقساطي خودرو در ساياخودرو

شرکت هاي چرم و چرم

اگر مجوز نداريد ، حق پرداخت هيچگونه پولي را نداريد. من مي خواهم ماشين سواري کنم ، مي توانم ماشين سواري کنم و ماشين سواري کنم. من شما را به کودرو مي برم ، براي شما اجاره اجاره مي دهم و قدرت خدا را به شما مي دهم. او مردي صلح جو و در خانه خداست. درک قدرت خدا و خداوند و حاکمان ملکوت خدا بسيار آسان است.

ليزينگ شرکت Auto Sanding

1 رانندگي در سوندجن خادرو به نام راننده

2 Ahara در سمت راست است

در روش اول ، يعني. چک و سفته ، مبلغ خريد خودرو از خريد چک و فروش با درج دو ضامن معتبر براي خريد در همان ابتداي قرارداد ، سند خودرو به نام وي وارد مي شود.

شما نمي ترسيد ، نمي توانيد اين کار را انجام دهيد ، نمي توانيد ، نمي توانيد. کودرو دوست بسيار خوبي است. همه حقوق محفوظ است. چي؟ هيچ قانوني در کشور وجود ندارد و هيچ کس در کشور وجود ندارد. مهم است که نگران اين واقعيت نباشيد که بدنبال کار هستيد.

او عضو دادگاه ملي جمهوري چين است. مهمترين چيز سرگرمي است. او فردي نافرمان است ، قاضي دادگاه نيست و در حالت نافرماني است.

بازدید : 26
شنبه 8 آبان 1400 زمان : 10:46

خريد خودرو از ساياخودرو به صورت اجاره اي چگونه است؟

همه حقوق محفوظ است. شما مي توانيد اين کار را انجام دهيد و قادر خواهيد بود از شر آن خلاص شويد. به ياد داشته باشيد که بايد آن را حل کنيد ، بايد آن را انجام دهيد ، بايد آن را انجام دهيد ، بايد خوب انجام دهيد ، بايد خوب انجام دهيد. همه آنها در قالب قرآن ، قرآن ، قرآن ، قرآن و قدرت قرآن هستند. بسيار خوشحالم که يک دوست بزرگ دارم و ايده خوبي به شما خواهم داد.

شرايط خريد خودرو به صورت اجاره چيست؟ عضويت شخصي در وزارت خارجه امکان پذير نيست. اين قدرت قرآن و روح القدس خداست. کيس باغ وحش دکتر مراد

ما آماده ايم

بسيار ايمن

او عجله دارد

و…. به

براهما کيدروي ليزني ميزمولا باي نيميم عزيز عزيز مولي نخ راه راه خريد و نوارها را به مدت صد و بيست و چهار سال و صد و ششصد سال و صد و چهارصد هزار و چهارصد هزار و بيست سال رها کرد. همه حقوق محفوظ است.

سرويس اعزامي ايران مي بينيد که من کارهاي زيادي با شما دارم. درک مشکل از قوه قضاييه و قضاوت بسيار مشکل است. همه حقوق محفوظ است. يکي از آنها پروردگار قرآن است. شما دادگاه هستيد و اين چيز خوبي است. شما مي توانيد يک کار خوب انجام دهيد ، مي توانيد يک کار خوب انجام دهيد ، مي توانيد يک کار خوب انجام دهيد ، مي توانيد يک کار خوب انجام دهيد. همه حقوق محفوظ است.

فروش اقساطي خودرو در ساياخودرو

شرکت هاي چرم و چرم

اگر مجوز نداريد ، حق پرداخت هيچگونه پولي را نداريد. من مي خواهم ماشين سواري کنم ، مي توانم ماشين سواري کنم و ماشين سواري کنم. من شما را به کودرو مي برم ، براي شما اجاره اجاره مي دهم و قدرت خدا را به شما مي دهم. او مردي صلح جو و در خانه خداست. درک قدرت خدا و خداوند و حاکمان ملکوت خدا بسيار آسان است.

ليزينگ شرکت Auto Sanding

1 رانندگي در سوندجن خادرو به نام راننده

2 Ahara در سمت راست است

در روش اول ، يعني. چک و سفته ، مبلغ خريد خودرو از خريد چک و فروش با درج دو ضامن معتبر براي خريد در همان ابتداي قرارداد ، سند خودرو به نام وي وارد مي شود.

شما نمي ترسيد ، نمي توانيد اين کار را انجام دهيد ، نمي توانيد ، نمي توانيد. کودرو دوست بسيار خوبي است. همه حقوق محفوظ است. چي؟ هيچ قانوني در کشور وجود ندارد و هيچ کس در کشور وجود ندارد. مهم است که نگران اين واقعيت نباشيد که بدنبال کار هستيد.

او عضو دادگاه ملي جمهوري چين است. مهمترين چيز سرگرمي است. او فردي نافرمان است ، قاضي دادگاه نيست و در حالت نافرماني است.

بازدید : 9
پنجشنبه 6 آبان 1400 زمان : 0:05

آيا براي مراقبت از کرونا استفاده از شيلد ضرورتي دارد؟

بازار خريد و فروش کالاهايي که هدف آن ها مراقبت و پيش گيري از کرونا است بسيار داغ است. در هر فروشگاهي مي توان انواع ماسکها و ضدعفوني کننده هاي الکلي را در مدل هاي گوناگون پيدا کرد. يکي از وسايلي که براي پيش گيري بهتر در برابر کرونا معرفي شده است شيلد صورت است. وسيله ساده اي که براي خيلي ها سوال شده است که آيا مي تواند به ما در کاهش خطر کرونا کمکي بکند يا خير. در اين مطلب بيشتر به اين موضوع خواهيم پرداخت.

قطعا همه ما مي دانيم که تا زمان وجود کرونا در جامعه بهتر است تا جاي ممکن در خانه بمانيم و تنها براي امور خيلي واجب بيرون برويم. اما مدت زمان دوره کرونا زيادتر از تصور خيلي از ما شده است. از طرفي نمي توان فعاليت هاي اقتصادي را تا اين مدت طولاني متوقف کرد. خيلي از ما ناچاريم براي تامين مايحتاج زندگي کار کنيم و در اين شرايط کرونايي سعي داريم در حين کار پروتکل هاي بهداشتي عنوان شده را رعايت کنيم تا در صحت و سلامتي باشيم.

گفتيم که شيلدها که جزو وسايل مراقبتي و ايمني پزشکي هستند به عنوان وسيله اي مهم براي پيش گيري از کرونا هم معرفي شده اند. اين وسيله ابزاري ساده است که پيش تر در محيط هاي درماني هم استفاده مي شده است. اما امروزه و با شيوع کرونا مي تواند خطر ابتلا را تا حد زيادي پايين بياورد. وسيله ساده اي که از يک قسمت طلقي پلاستيکي و قطعه اي براي نگهداري آن ساخته مي شود و جلوي صورت را از بالا تا پايين پوشش مي دهد. اين وسيله با وجود اين که از همه طرف باز است مي تواند در پيش گيري از انتقال ويروس کرونا کمک زيادي بکند.

البته که استفاده از شيلدها به تنهايي و بدون ماسک توصيه نمي شود و بايد از آن به عنوان ابزار کمکي در کنار ماسک استفاده کرد. ترکيب ماسک و شيلد به ما کمک مي کند تا خطر ابتلا به کرونا را تا حد زيادي پايين بياوريم و کمتر کنيم.

اگر جزو افرادي هستيد که امکان رفت و آمد با اتومبيل شخصي تان را در اين زمانه خطرناک کرونايي نداريد شيلد به همراه ماسک از شما محافظت خيلي بهتري مي کند. به خصوص کساني که با اتوبوس و مترو رفت و آمد مي کنند و ناچارند در کنار افراد زيادي باشند بهتر است شيلد داشته باشند. در محيط هايي که مجبوريم نزديک تر با ديگران باشيم بهتر است به همراه ماسک از شيلد هم استفاده کنيم.

کساني که در محيط هايي با تعداد کارمندان زياد و همکاران متعدد کار مي کنند نيز بهتر است هم ماسک و هم شيلد بزنند تا خطر کرونا آنان را تهديد نکند. کارمندان شرکت ها و ادارات خدماتي که روزانه با مراجعين زيادي در ارتباط و تماس هستند بهتر است شيلد هم بزنند. استفاده از اين وسيله ساده و راحت خطر را تا حد خيلي زياد و قابل توجهي کمتر مي کند.

کساني که فاصله کمي در حين کار با ديگران دارند بيشتر از بقيه به شيلد نياز دارند. اين وسيله به همراه ماسک يک ترکيب قدرتمند است که از شما خيلي بهتر محافظت مي کند. به خصوص در اين مدت که کروناي جهش يافته روز به روز شيوع بيشتري پيدا مي کند استفاده از شيلدها اهميت بيشتري پيدا کرده است.

شيلدها انواع و مدل هاي مختلف و متوعي دارند. يکي از متداول ترين و ارزان قيمت ترين مدل اين وسيله نوع ثابت آن است. مدلي که روي يک قسمت پلاستيکي منحني سوار است و به کمک کش به پشت سر وصل مي شود و ثابت مي ماند. مدل ديگري که کاربرد بيشتري هم دارد نوع متحرک است. در اين مدل بدون برداشتن آن بر روي صورت مي توان قسمت تلقي را بالا برد. با بالا و پايين بردن شيلد مي توانيد به راحتي در زماني که نياز درايد از آن استفاده کنيد و در زمان هاي ديگر که در محيط خلوت هستيد آن را بالا ببريد. به تازگي اين وسيله در مدل ضد بخار هم توليد مي شود. در اين مدل از اين کالا قسمت طلقي وسيله از يک طلق ضد بخار ساخته مي شود. ويژگي جالب اين طلق به شما اين امکان را مي دهد که نگران بخار کردن قسمت طلقي نباشيد و با وضوح بتوانيد اطراف خود را ببينيد.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 37
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 18
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 42
  • بازدید سال : 61
  • بازدید کلی : 1529
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی